تصویب ۱٫۵ میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی در استان مرکزی

به گزارش جهان صنعت نیوز به نقل از ایسنا:  براساس اعلام پایگاه اطلاع رسانی استانداری مرکزی ، سید علی آقازاده در این‌باره افزود: طبق اعلام مرکز خدمات سرمایه گذاری خارجی از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون معادل ۳ میلیارد و ۱۴ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در استان مرکزی مصوب شده که از این میزان تاکنون رقمی معادل ۳۰۴ میلیون دلار به استان وارد شده است.

وی با اشاره به گستره توزیع این سرمایه گذاری ها افزود: سرمایه گذاری خارجی وارد شده به استان مرکزی در شهرستان های اراک، ساوه، زرندیه، خمین و آشتیان توزیع شده و بخش عمده آن به ترتیب جذب بخش های انرژی، صنعت، کشاورزی و خدمات شده است.

وی اظهار کرد: طی ۳ سال اخیر بیش از ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار طرح سرمایه گذاری خارجی جدید در استان مرکزی به تصویب رسیده که افزایش بیش از ۲۰۰ درصدی در این حوزه را در پی داشته و با هیچ دوره زمانی قبلی به لحاظ حجم و تعداد طرحهای سرمایه گذاری خارجی جدید قابل مقایسه نیست.

رئیس مرکز خدمات سرمایه گذاری استان مرکزی در ادامه گفت: علیرغم خروج یک طرفه آمریکا از برجام و شرایط تحریمی کشور با تلاش های صورت گرفته توسط مسئولین استان، از ابتدای سال جاری تاکنون استان مرکزی میزبان ۵ طرح سرمایه گذاری خارجی مصوب جدید به ارزش یک میلیارد و ۵۳۰ میلیون دلار در زمینه های مختلف اقتصادی بوده است.

استاندار مرکزی با اشاره به عملکرد مطلوب مرکز خدمات سرمایه گذاری استان افزود: با توجه به روند فعلی وضعیت سرمایه گذاری خارجی در استان مرکزی، این استان در زمره موفق ترین استانهای کشور در جلب و جذب سرمایه گذاری قرار دارد.

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانپیشنهاد ویژه
شناسه : 79006
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا