تصویب نهایی لایحه بودجه سال ۹۹ شهرداری تهران

به گزارش جهان صنعت نیوز:   محسن هاشمی روز سه شنبه پس از دویست و سومین جلسه شورای شهر تهران با حضور در جمع خبرنگاران افزود: بودجه مصوب و نهایی شهرداری تهران برای سال ۹۹ مبلغ ۳۰ هزار و ۵۷۴ میلیارد تومان است.


وی تاکید کرد که تمام دستگاه ها و نهادها باید به شهرداری تهران کمک کنند تا این بودجه محقق شود.

هاشمی درباره فروش برخی املاک شهرداری تهران نیز گفت: شهردار تهران در جلسه هم اندیشی صبح امروز خواست تا به جای افزایش اختیارات برای فروش املاک، لایحه ۲ فوریتی برای فروش ۱۱ ملک را ارائه کند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: باید بدانیم که بودجه شهرداری تهران همواره به ۲ بخش نقد و غیر نقد تقسیم بندی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: این اختیار به شهرداری تهران داده شد تا تعدادی از املاک خود را با مزایده به فروش برساند.

بررسی تبصره های بودجه 

اعضای شورای اسلامی شهر تهران امروز ۱۲ تبصره بودجه سال آینده شهرداری(تبصره های ۳۳ تا ۴۴) را بررسی و تصویب کردند.

ارتقای سطح دسترس پذیری شهر و رعایت حقوق کودکان، معلولان و سالمندان و فراهم ساختن تهران به عنوان شهری برای همه در راستای اجرای الزامات مصوبه شهر دوستدار کودک ، شهر دوستدار سالمند و روانسازی عبور و مرور پیاده راه صرفا در حوزه مناسب سازی فضای شهری برای توان‌یابان و اقشار کم توان جسمی و ذهنی از جمله مسائلی بود که در جلسه شورای شهر امروز بررسی شد.

همچنین در تبصره ۳۵ بودجه سال آینده شهرداری تهران عنوان شده که به منظور ارتقای سطح بهره وری و کاهش هزینه‌های غیر ضروری، همه واحدهای اجرایی در شهرداری تهران مکلفند حقوق و مزایای کارکنان رسمی و قراردادی مندرج در حکم کارگزینی و قراردادهای منعقده را برابر قوانین و مقررات مربوط و سایر پرداخت‌های غیر مستمر مربوط به کارکنان، معطوف به عملکرد و کارآیی آنها محاسبه و پرداخت کنند.

 همچنین «محسن هاشمی» از اعضای شورا خواست تا برای تسریع در روند بررسی لایحه، بدون ارایه پیشنهادهای جدید، تبصره ها را تصویب کنند.

بنابراین، اعضای شورای شهر  تبصره‌های ۳۶ تا ۴۴ را بدون ارائه پیشنهادی تایید کردند.

کرونا بگیرید 

محسن هاشمی در جریان بررسی لایحه بودجه، ضمن انتقاد از اعضای شورا به دلیل طرح پیشنهادات جزئی گفت: ما تصمیم گرفتیم با توجه به شرایط کرونایی، زمان جلسه‌ها را کوتاه کنیم تا بودجه به سرعت تصویب شود.

وی افزود: اما شما بر خلاف قولتان، در صحن تذکرهای طولانی مدت قرائت و پیشنهادهای جزئی مطرح می‌کنید.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: من هیچ مشکلی ندارم که همه شما حرف بزنید. تا ساعت ۱۲ شب هم می‌مانیم تا شما همه حرف‌هایتان را بزنید اما کاش کرونا بگیرید، من هم قول می‌دهم برای عیادت‌تان بیایم.

 رییس شورای اسلامی شهر تهران در پایان جلسه امروز اعلام کرد که جلسه آتی شورای شهر روز سه شنبه آینده برگزار می شود.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 92305
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا