تصویب تعدادی از پیشنهادات دستگاه‌های اجرایی در کمیسیون امور زیربنایی هیئت دولت

جهان صنعت نیوز: در ابتدای این جلسه که با حضور حسین سیمایی صراف، دبیر هیئت دولت همراه بود مراسم تودیع و معارفه دکتر غفاری و نژادی، ‌دبیران پیشین و فعلی کمیسیون امور زیربنایی برگزار شد.

دبیر هیئت دولت با اشاره به تاکید معاون اول رئیس جمهور بر اداره کمیسیون امور زیربنایی، صنعت و محیط زیست به شایسته‌ترین نحو ممکن، از زحمات امیرمحمود غفاری، دبیر پیشین کمیسیون تقدیر کرد و عدم حضور وی در دفتر هیئت دولت را فقدانی بزرگ دانست.

سیمایی صراف در ادامه، ضمن تبریک به اطهره نژادی، معاون پیشین برنامه‌ریزی و هماهنگی معاونت امور زنان و خانواده رئیس جمهور و سرپرست (دبیر جدید) کمیسیون صنعت، با اظهار خرسندی از حضور وی در دفتر هیئت دولت، وی را فردی شایسته و باتجربه دانست و برایش آرزوی موفقیت کرد.

اطهره نژادی گفت: امیدوارم، بتوانم با بهره‌گیری از راهنمایی و رهنمودهای اساتید حاضر که دارای سابقه طولانی و درخشان خدمت در دولت هستند خدمتگزار شایسته ای برای مجموعه باشم.

در ادامه، اعضای جلسه به ریاست محمد اسلامی به بررسی و تصمیم‌گیری درخصوص دستورات کمیته اصلی کمیسیون به شرح زیر پرداختند.

تصویب برنامه اجرایی «طرح جامع انرژی کشور» 

مطابق ماده (۴۵) قانون برنامه ششم توسعه، وزارتخانه های نفت و نیرو موظفند نسبت به تدوین برنامه اجرایی «طرح جامع انرژی کشور» در راستای سند ملی راهبرد انرژی کشور اقدام کنند. سازمان برنامه و بودجه کشور در اجرای ماده یاد شده،‌ برنامه فوق را که از سوی وزارت‌خانه های مذکور تهیه شده،‌ به دولت ارائه کرد.

در این جلسه اصلی کمیسیون امور زیربنایی، برنامه مورد اشاره، بررسی و با اصلاحاتی در متن ارائه شده،‌ به تصویب رسید.

صدور مجوز واردات تعدادی دستگاه کِشنده بوژی‌کش فوق‌سنگین

درخواست واردات ۶۰ دستگاه کشنده بوژی‌کش فوق‌سنگین کارکرده با سال ساخت ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۳ میلادی که به منظور نوسازی ناوگان شرکت حمل و نقل داخلی از سوی وزارت صمت به دولت ارائه شده، در جلسه اصلی کمیسیون، بررسی و با واردات و ترخیص ۳۶ دستگاه آن با استاندارد آلایندگی یی اف سون و سال ساخت ۲۰۱۱ میلادی به بعد، بدون رعایت شرایط آیین‌نامه ضوابط فنی واردات خودرو و با استفاده از ارز متقاضی تا پایان سال ۱۳۹۹ موافقت شد.

موافقت با واردات قطعی یک دستگاه پخش آسفالت میکروسرفیسینگ

وزارت راه و شهرسازی به منظور نگهداری از لایه های اجرا شده آسفالتی و اجرای لایه­ های آسفالت حفاظتی، در سال ۱۳۹۵ اقدام به واردات موقت یک دستگاه ماشین اجرای آسفالت حفاظتی لایه نازک (میکرو سرفیسینگ) نو نمود.

وزارت صمت باتوجه به نیاز مبرم حضور این دستگاه در پروژه های در دست اقدام و پروژه­ های آتی وزارت راه، پیشنهاد صدور مجوز واردات قطعی دستگاه پخش آسفالت میکروسرفیسینگ به همراه کامیون بنز اکتروس یورو ۳ با سال ساخت ۲۰۱۵ میلادی را برای طرح و تصمیم‌­گیری به دولت ارائه کرد که مورد موافقت اعضای کمیسیون قرار گرفت.

تصویب آیین‌نامه اجرایی ماده (۶۰) قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد

بر اساس ماده (۶۰) قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، آیین‌نامه اجرایی این قانون به پیشنهاد سازمان ملی استاندارد به تصویب هیئت وزیران می رسد. در این راستا سازمان فوق، آیین‌نامه یادشده را جهت تصویب هیئت وزیران ارائه نمود که در نهایت متن مصوب کمیته فرعی با اصلاحاتی از سوی اعضای کمیته اصلی کمیسیون تصویب شد.

جلسه اصلی کمیسیون امور زیربنایی، صنعت و محیط زیست به ریاست محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی و با حضور عیسی کلانتری، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، علی اکبر صالحی، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی، علی اصغر مونسان، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، حسین سیمایی صراف، دبیر هیئت دولت، اطهره نژادی، سرپرست کمیسیون و نمایندگان وزارت‌خانه های راه و شهرسازی، صمت، ارتباطات و فناوری اطلاعات، نفت، کشور و دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، سازمان های برنامه و بودجه کشور و ملی استاندارد ایران روز یکشنبه ۲۶ آبان ماه ۱۳۹۸ به میزبانی دفتر هیئت دولت نهاد ریاست جمهوری تشکیل شد.

اخبار برگزیده
شناسه : 67427
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا