تشکیل ۳ میز تعمیق ساخت داخل در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی

جهان صنعت نیوز: به گزارش روز یکشنبه وزارت صنعت، معدن و تجارت «مهدی صادقی نیارکی» در حاشیه نشست مشترک با معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو و نمایندگانی از معاونت‌ امور بازرگانی و دفتر مقررات صادرات ‌و واردات وزارت صنعت، معدن و تجارت که برای حل مشکلات محصولات سلامت محور نظیر دارو، صنایع غذایی، بهداشتی برگزار شد، گفت: توسعه و تعمیق ساخت داخل در صنایع مزیت‌دار یکی از اولویت‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت بوده و در این راستا میزهای تخصصی تعمیق ساخت داخل در صنایع مختلف به مرور برگزار شده است.

وی گفت: تا پایان امسال میزهای تخصصی با محوریت توسعه عمق ساخت داخل در محصولات سلامت محور به خصوص تامین مواد اولیه برگزار و محصولات داخلی سازی شده، رونمایی خواهد شد.

صادقی نیارکی ادامه داد: اولین میز تعمیق ساخت داخل در حوزه قطعات و تجهیزات صنعت خودرو با کاهش ارزبری ۸۵ میلیون یورویی برگزار شد که نتایج خوبی برای صنعت خودرو به همراه داشت و دومین میز تخصصی نیز هفته آینده با حضور دو خودرو ساز کشور و بیش از ۲۸ قطعه ساز برگزار خواهد شد.

سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت از برگزاری میز تخصصی تعمیق ساخت داخل در صنعت برق الکترونیک نیز در ماه‌های آینده خبر داد و گفت: در این صنعت نیز با شناسایی پتانسیل‌ها و توانمندی‌ها، بسترهای لازم برای داخلی سازی برخی قطعات الکترونیکی در کشور فراهم شده است.

وی همچنین با اشاره به ضرورت توسعه داخلی سازی در تامین مواد اولیه و واسطه‌ای از توافق با معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو برای تشکیل سه میز تخصصی خبرداد و افزود: میز تخصصی‌ تعمیق ساخت داخل در تامین مواد اولیه و واسطه‌ای صنایع شیمیایی، آرایشی و بهداشتی، میز تخصصی در حوزه تجهیزات پزشکی و میز سوم در حوزه مواد اولیه دارو و داروی نهایی با همکار وزارت صمت و بهداشت برگزار خواهد شد.

صادقی نیارکی با تاکید بر لزوم بهبود فضای کسب وکار و کاهش بوروکراسی زائد اداری و جلوگیری از صدور بخشنامه‌های موازی، گفت: با توجه به موافقت دو وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت و بهداشت،درمان و آموزش پزشکی مقرر شد؛ کمیته تلفیق بخشنامه‌ها و دستور العمل‌ها با حضور نمایندگانی از دو وزارتخانه تشکیل شود.

وی اظهار امیدواری‌کرد با تشکیل این کمیته ضمن بررسی بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های مشترک و شناسایی مشکلات پیش روی تولید، از تصویب بخشنامه‌های موازی در محصولات سلامت محور نیز جلوگیری شود.

 

اخبار برگزیده
شناسه : 51690
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا