تسهیل نقل و انتقال ارز با بکارگیری ارز دیجیتال

جهان صنعت نیوز| معصومه آقاپور علیشاهی عضو هیئت رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت توسعه ارز دیجیتال در کشور، گفت:در حال حاضر شرایط توسعه ارز دیجیتال در کشور فراهم نشده است، چرا که مجلس باید برای توسعه این ارز مصوبات قانونی داشته باشد و همه چیز از محور قانون انجام شود.

نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه قوه قضاییه باید زیرساخت‌های لازم برای نظارت بر ارز دیجیتال را فراهم کند، افزود: اگر زیرساخت های نظارت بر ارز دیجیتال ایجاد نشود زمینه و فضا برای فساد مالی و سفته‌بازی باز می‌شود که تبعات خطرناکی برای اقتصاد کشور دارد.

 توسعه ارز دیجیتال حجم نقدینگی را به این سمت هدایت می کند

آقاپورعلیشاهی با بیان اینکه با توسعه ارز دیجیتال حجم نقدینگی به این سمت هدایت و ارزش پول ملی کشور حفظ می شود، تاکید کرد: ارز دیجیتال می تواند بازاری مشابه بورس باشد و  ظاهری مشابه با بازار سرمایه برای افرادی که تمایل به سرمایه‌گذاری دارند، ایجاد کند.

وی ادامه داد: اگر شرایط در کشور فراهم شود می‌توان با استفاده از ارز دیجیتال، نقل و انتقالات ارز بین ایران با سایر کشورها را از این طریق انجام داد و تحریم‌ها را دور زد.

توسعه ارز دیجیتال باید تحت نظارت بانک مرکزی قرار گیرد

وی افزود: توسعه ارز دیجیتال باید تحت نظارت بانک مرکزی قرار گیرد و زیرساخت‌ها و شبکه آن توسط وزارت ارتباطات وفناوری اطلاعات ایجاد شود.

 عضو هیئت رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه باید قانونی متناسب با توسعه ارز دیجیتال تصویب شود تا امکان تقلب و حتی هک در سیستم هم وجود نداشته باشد، تصریح کرد: امنیت سرمایه‌گذاری برای مردم باید در این بخش ایجاد شود که در این صورت می‌توان از ارز دیجیتال برای دور زدن تحریم و مبادلات بین ایران و سایر کشورها استفاده کرد.ش

اقتصاد کلانپیشنهاد ویژه
شناسه : 16161
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا