تسریع در ترخیص کالاهای مورد نیاز مردم از گمرک

به گزارش جهان صنعت نیوز: علی جمادی، رئیس کل دادگستری استان بوشهر گفت: این بازدید به منظور تعیین تکلیف و تسهیل فرآیند ترخیص و خروج کالاهای رسوبی و تجمیع شده به ویژه کالاهای اساسی مور نیاز مردم صورت گرفت.


وی ضمن بازرسی از قسمت‌های مختلف انبارهای گمرک، اسکله و انبارهای اموال تملیکی گفت: در راستای تسریع در ترخیص کالاهای اساسی مورد نیاز مردم و جلوگیری از اطاله و ماندگاری بدون دلیل این کالاها دستورات لازم قانونی به منظور تسریع در ترخیص این کالاهای ضروری که در گمرک و انبارهای جمع آوری و فروش اموال تملیکی موجود است صادر گردید.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر با اشاره به کالاهای رسوبی که تاریخ مصرف آن‌ها منقضی شده اند، گفت: می‌بایست دلایل منقضی شدن کالاهای موجود در این انبارها که تاریخ مصرف آن‌ها منقضی شده گزارش شود و درصورت نیاز، دستورات قضایی صادر می‌گردد.

جمادی با تاکید بر اینکه کالاهایی که از سنوات قبل در انبارها متروکه شده اند باید سریعا تعیین تکلیف شوند، افزود: دستورات لازم جهت بررسی و اقدام موثر برای ترخیص این کالاها صادر گردیده و کالاهایی نیز که با دستور قضایی توقیف و نگهداری شده می‌بایست لیست کلیه این کالاها به همراه مشخصات پرونده قضایی جهت دستورات لازم به دادگستری کل استان اعلام گردد.

وی به تاثیر مخرب قاچاق کالا در جامعه اشاره کرد و گفت: قاچاق کالا تاثیری منفی و مخرب بر اقتصاد و تولید و حتی اشتغال دارد و باید برای جلوگیری از این پدیده شوم با اتخاذ تدابیر لازم، برخورد قاطع و قانونی با عوامل قاچاق کالا اعمال شود که در این راستا باید با اجرای طرح‌های مناسب نسبت به مهار آن اقدام شود.

در این بازدید مدیر کل گمرک و ناظر گمرکات استان، مدیر کل بنادر و کشتیرانی استان و سرپرست اداره جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان حضور داشتند.

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 152437
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا