تزریق ۱۱۵ میلیارد دلار به اقتصاد چین

به گزارش جهان صنعت نیوز به نقل از ایرنا:  بانک مرکزی چین روز پنجشنبه در بیانیه ای آورده است که نزدیک به پنج دهم درصد از ذخایر بانکی خود را آزاد می کند که معادل ۱۱۵ میلیارد دلار است.

هدف از این کار بر اساس اعلام بانک مرکزی چین مساعدت به رشد اقتصادی این کشور از شروع سال جدید میلادی است.دولت چین در سال گذشته میلادی رشد اقتصادی این کشور را بین ۶ تا ۶ و نیم درصد پیش بینی کرد و توانست به این هدف دست یابد.

با این حال نگرانی چین است که در سال جاری میلادی به دلیل وجود تعرفه های آمریکا روی ۳۵۰ میلیارد دلار از کالاهای چین رشد اقتصادی این کشور بار دیگر کاهش یابد.برای همین از ابتدای سال جاری میلادی بانک مرکزی این کشور تاکید کرده است که با هدف تقویت رشد اقتصادی چین این کار را صورت خواهد داد.

پیش بینی می شود که شروع این تزریق در روز ششم ژانویه باشد و این پول وارد چرخه اقتصادی واقعی چین خواهد شد که موتور محرکه رشد اقتصادی دنیا نیز به حساب می آید.

تزریق این مبلغ سنگین به اقتصاد چین با امضا شدن توافق اولیه تجاری میان این کشور و آمریکا در ماه جاری میلادی می تواند زمینه هایی برای بهبود شرایط رشد اقتصادی کشور باشد و ثبات بیشتری به دومین اقتصاد دنیا بدهد.

صادرات چین در سال ۲۰۱۹ میلادی نزدیک به ۳ دهم درصد و وارداتش نزدیک به ۴ و نیم درصد کاهش یافت که ناشی از نبرد تجاری این کشور با امریکا بود.

 

اقتصاد کلان
شناسه : 78970
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا