نشست‌های ماهانه فعالان بخش خصوصی در سال 98 آغاز شد؛

ترکیب جدید هیئت رییسه اتاق تهران

جهان صنعت نیوز| همچنین علا میرمحمد صادقی به عنوان نایب رئیس اول، محمد اتابک به عنوان نایب رئیس دوم، فاطمه مقیمی به عنوان منشی و  ناصر ریاحی بعنوان خزانه دار انتخاب شدند.

خوانساری که در دوره قبل نیز ریاست اتاق تهران را در اختیار داشت، موفق شد تا در نهمین دوره انتخابات اتاق بازرگانی نیز ۱۸۲۷ رای از ۳۴۱۷ رای فعالان اقتصادی را به خود اختصاص دهد. از این رو با توجه به اینکه وی صدرنشین لیست اعضای منتخب هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران بود، ابقای او در سمت ریاست اتاق بازرگانی تهران دور از انتظار نبود. این فعال اقتصادی اگرچه سمت های دولتی همچون معاونت وزارت راه و رئیس سازمان حمل‌ونقل و راهداری در دولت اصلاحات  و ۹ سال معاونت وزیر کشاورزی را در کارنامه خود به همراه دارد اما توانسته در مدت حضور خود در بدنه بخش خصوصی، تا حد زیادی مطالبه گر حقوق این بخش باشد. به گفته خوانساری، در نهمین دوره، انتخابات با رشد بسیار زیاد آرا منتخبین همراه بود به طوری که آخرین نفری که به هیات نمایندگان اتاق تهران راه پیدا کرد، ۱۳۰۰ رأی اخذ کرده بود که این موضوع و رشد آرا بسیار شاخص بود. وی که معتقد است عملکرد دوره گذشته فعالان اتاق بازرگانی تهران باعث شده که شاهد اتاقی پویا، چابک و پاسخگو باشیم، اعلام کرد: “امیدوارم هیات نمایندگان موجود بتواند به این رأیی که اعضا داده‌اند وفادار و پاسخگو باشد و بتواند جواب این رأی‌ها و محبت‌ها را به‌درستی در ۴ سال پیش رو بدهد”.

در جلسه هیئت نمایندگان نهمین دوره اتاق بازرگانی تهران همچنین دیگر اعضای هیئت رئیسه این اتاق مشخص شدند.  بر این اساس علا میرمحمد صادقی  که ۱۵۳۰ رای از ۳۴۱۷ رای فعالان اقتصادی در این دوره از انتخابات را در بخش معدن نصیب خود کرده بود، به عنوان نایب رئیس اول اتاق بازرگانی تهران انتخاب شد. وی که از فعالان اسم و رسم دار اقتصادی است، سال ها پیش به عنوان نماینده امام خمینی به  اتاق بازرگانی صنایع و معادن ایران وارد شده و بنیانگذار سازمان اقتصاد اسلامی است.  سید محمد اتابک رئیس هیات مدیره انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان ایران  نیز که در دور جدید انتخابات اتاق بازرگانی تهران، ۱۴۲۳ رای در بخش صنعت را نصیب خود کرد، توانست با انتخاب فعالان اقتصادی اتاق بازرگانی تهران به عنوان نایب رییس دوم این اتاق برای دوره نهم انتخاب شود.

سیده فاطمه مقیمی بنیان‌گذار انجمن ملی زنان کارآفرین و از فعالان سرشناس صنعت حمل‌ونقل ایران نیز دیگر کسی بود که امروز به عنوان عضو هیئت رییسه نهمین دوره اتاق بازرگانی تهران انتخاب شد. وی که  ۱۵۷۲ رای از آرای انتخابات این دوره را در بخش بازرگانی به خود اختصاص داده بود، به عنوان منشی این دوره از اتاق بازرگانی تهران انتخاب شد. اگرچه در دوره قبل نیز وی در این سمت فعالیت می کرد.

ناصر ریاحی رئیس اتحادیه واردکنندگان دارو  که از فعالان نام آشنای صنعت دارو و تجهیزات پزشکی به حساب می آید نیز دیگر کسی بود که موفق شد در نهمین دوره انتخابات اتاق بازرگانی تهران، ۱۵۶۲ رای در بخش بازرگانی را به خود اختصاص دهد و در رای گیری امروز فعالان بخش خصوصی،  به عنوان خزانه دار اتاق بازرگانی تهران در نهمین دوره انتخاب شود.

جای خالی ۳ عضو دولتی

به این ترتیب با رای هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران، اعضای هیئت رییسه دوره نهم اتاق بازرگانی تهران مشخص شدند و نمایندگان دولتی اتاق بازرگانی نیز که به تازگی از سوی وزیر صنعت، معدن و تجارت و وزیر جهاد کشاورزی اسامی آنها اعلام شد، به معرفی خود پرداختند.

بر اساس نامه‌ای که محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی به خوانساری رئیس اتاق بازرگانی تهران زده است،  عبدالمهدی بخشنده معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی، علی اکبر مهرفرد معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی، حسین شیرزاد مدیر عامل سازمان مرکزی تعاون روستایی،  سید محمد حسین شریعتمدار  مشاور عالی وزیر و حسن رکنی مشاور وزیر کشاورزی  به عنوان نمایندگان این وزارت خانه به عضویت اتاق بازرگانی تهران در آمدند.  این در حالی است که در دوره قبل نیز بخشنده، مهرفرد و شریعتمدار در ترکیب اتاق بازرگانی حضور داشتند.

رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت  نیز در نامه‌ای جداگانه ۱۲ نماینده این وزارت خانه برای حضور در اتاق بازرگانی تهران را معرفی کرد که به دنبال آن فرشاد مقیمی، سعید زرندی، افروز بهرام، محمد رضا فیاض، جعفر سرقینی، مهدی میراشرفی، صادق نجفی، عباس قبادی، یعقوب کارگر زاده، محسن مهرعلی زاده، مجتبی صفایی و سید ضیا الدین شجاعی برهان به عنوان نمایندگان این وزارت خانه به عضویت اتاق تهران در آمدند.  اگرچه همچنان جای ۳ نماینده دیگر از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت در اتاق بازرگانی تهران خالی است که قرار است رضا رحمانی در فرصتی مناسب آنها را معرفی کند.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانپیشنهاد ویژهصنعت و معدن
شناسه : 14540
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا