تخصیص اعتبار ۱۰ میلیاردی مبارزه با ملخ

جهان صنعت نیوز| محمدرضا درگاهی در نشست خبری امروز اظهار کرد: هجوم ملخ صحرایی از ۷ بهمن ماه سال گذشته آغاز شد و تاکنون بیش از ۹۵ ریزش داشتیم که از شبه جزیره عربستان وکشورهای حوزه خلیج فارس بود.

وی افزود: در این راستا اکیپ‌های ردیابی و شناسایی در شش استان برای پایش و مبارزه فعال شدند که می‌توان به استان‌های هرمزگان، سیستان و بلوچستان، کرمان، فارس، بوشهر و خوزستان اشاره کرد و در این زمینه اقدامات بسیار مناسبی انجام شد.

او ادامه داد: وزیر جهاد کشاورزی نیز در بخشنامه‌ای اعلام کرد در کنار بسیج شدن امکانات استان‌های درگیر با هجوم ملخ صحرایی، امکانات سایر استان‌ها نیز در صورت لزوم باید به این مناطق داده شود که در این راستا اقدامات خوبی انجام شده و هم‌اکنون بیش از ۵۰۰ نفر از همکاران سازمان حفظ نباتات در این استان‌ها درگیر پایش و مبارزه هستند.

رئیس سازمان حفظ نباتات درباره چگونگی پایش و مبارزه با ملخ صحرایی گفت: عملیات مبارزه به صورت هوایی و زمینی صورت می‌گیرد که در این راستا بیش از ۱۰ هواپیمای سمپاش در این استان‌ها مستقر هستند و در جاهای که تراکم بالا وجود دارد یا صعب العبور است از این هواپیماها استفاده می‌شود و در جاهای دیگر عملیات به صورت زمینی صورت می‌گیرد.

وی ضمن تشکر از کشاورزان برای همکاری با سازمان حفظ نباتات در زمینه مبارزه با ملخ‌های صحرایی خاطرنشان کرد: ریزش دسته‌جات ملخ در اندازه‌های کوچک، متوسط و بزرگ بوده که دسته‌جات بزرگ بالغ بر ۵۰ میلیون تراکم دارند و دسته‌جات کوچک نیز بین ۱۵۰ هزار تا ۲۰۰ هزار جمعیت دارند که البته عمده دسته‌جات ملخی که به کشور هجوم آورده‌اند در اندازه‌های کوچک و متوسط هستند.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 14537
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا