تبدیل غبار جمع آوری شده به کنسانتره سنگ آهن

به گزارش جهان صنعت نیوز: یکی از بزرگ ترین پروژه های حذف غبار کارخانه های فرآوری خشک سنگ آهن کشور در این شرکت راه اندازی شد. ارتقای سلامت انسانی، یکی از ویژگی های برجسته راه اندازی این پروژه است.


گل گهر فاز نخست پروژه طراحى و نصب غبارگیرهاى خشک کارخانه تغلیظ را وارد مدار تولید کرد. این پروژه مشتمل بر راه اندازى و تست صحت عملکرد یک دستگاه بَگ فیلتر ١٢٠ هزار مترمکعبى به همراه مجموعه موتور و فن، کمپرسور، روتارى وَلو و اِسکروکانوایر، پایپینگ هوافشرده، آب سیلینگ پمپ هاى اسلارى و همچنین ساکشِن تست مجموعه هود و داکتینگ پروژه است که با موفقیت و به صورت لوکال توسط مدیریت اصلاح خطوط تولید، انجام گرفت.

تاییده انجمن متخصصان محیط زیست

طرح فوق که یکى از بزرگترین پروژه هاى ملى حذف غبار کارخانه های فراورى خشک کشور به شمار مى رود، از سوی انجمن متخصصان محیط زیست ایران نیز مورد تایید قرار گرفته است. تاثیر ویژه راه اندازی چنین پروژه ای علاوه بر حذف غبار، سبب ارتقای سلامت نیروى انسانى فعال در کارخانه تغلیظ خواهد بود. همچنین از دیگر اثرات این طرح می توان به افزایش آماده به کارى تجهیزات و طولانى تر شدن بازه بین تعمیرات این کارخانه و نیز رشد میزان شاخص MTBF تجهیزات اشاره کرد.

استحصال کنسانتره از غبار جمع آوری شده

غبار جمع آورى شده توسط این مجموعه، به منظور استحصال کنسانتره موجود در آن به صورت اسلاری به کارخانه فرآورى غبار ارسال خواهد شد و کنسانتره موجود در آن بازیافت مى شود این در حالی است که پیشتر غبار ایجاد شده، به صورت باطله بدون استفاده می ماند.

پروژه مذکور پس از نهایى شدن فلسفه کنترلى و ایجاد ارتباط نرم افزارى با اتاق کنترل این کارخانه و رفع مشکلات کدینگ و نیز رفع پانچ هاى مربوطه (که در حال انجام است)، طى ١٠ روز آینده به بهره بردارى کامل خواهد رسید.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانصنعت و معدن
شناسه : 90772
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا