تازه‌ترین آمار تولید و واردات ملزومات پیشگیری از کرونا

به گزارش جهان صنعت نیوز:  در تازه ترین اطلاعاتی که از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) در اختیار این خبرگزاری قرار گرفته، از ۱۳ اسفند سال گذشته تا ۸ فروردین امسال یک میلیون و ۹۰۰ هزار ماسک N۹۵ ، تعداد ۱۴ میلیون و ۲۵۰ هزار ماسک سه لایه و ۵۴۰ هزار لباس یکسره (گان) به کشور وارد شده است.


همچنین در این مدت ۱۰۰۰ تن الکل ثبت سفارش شده و طی هفته جاری هم ۲۰۰ تن الکل وارد شده است.

طی این ۲۴ روز بیش از ۱۵ میلیون و ۲۶۶ هزار عدد ماسک سه لایه و N۹۵ تولید شده که حدود ۱۴ میلیون و ۸۸۷ هزار عدد از آن تا ۸ فروردین توزیع شده و مابقی در انتظار تحویل به شرکت‌های پخش زیرمجموعه سازمان غذا و دارو بوده است.

مجموع تولید الکل در این مدت نیز نزدیک به شش میلیون و ۱۹ هزار لیتر بوده است. البته تا پایان ۸ فروردین، بیش از ۱۳ میلیون و ۳۴۹ هزار لیتر الکل توزیع شده که از محل دپوی الکل هم استفاده شده است.

همچنین در این مدت مبلغ ۱۳۶ میلیارد تومان توسط شرکت‌های بزرگ برای خرید اقلام پیشگیری مرتبط با ویروس کرونا کمک شده، ۹۰۰ هزار عدد ماسک سه لایه و دو میلیون ۳۰۰ هزار ماسک N۹۵ تهیه و با هماهنگی وزارت بهداشت به ستاد مبارزه با کرونا در کلیه استان‌های کشور اهدا شده است.

در این مدت برای واردات اقلام بهداشتی از محل تهاتر نیز  ۶۱۶ میلیون یورو تامین ارز صورت گرفته و آمادگی تامین ارز تا میزان ۳۰ میلیون یورو نیز وجود دارد.

کاهش حقوق ورودی واردات ماسک و لباس های پزشکی، ممنوعیت موقت صادرات مواد اولیه، واسطه ای و محصولات نهایی مرتبط با مقابله با کرونا و ابلاغ به کلیه شرکت‌های تولیدی مرتبط برای تولید سه شیفت محصولات بهداشتی از جمله تدابیری است که در این مدت اتخاذ شده است.

هرچند که دسترسی شهروندان در هفته‌های اول شیوع ویروس کرونا به ملزومات پیشگیری دچار مشکل بود، اما طبق گفته مسئولان در حال حاضر در زمینه ژل و محلول ضدعفونی نیاز کشور برطرف شده، اما با وجود پنج برابر شدن تولید انواع ماسک، اولویت توزیع ماسک فعلا مراکز درمانی است و هنوز ماسک در داروخانه‌ها توزیع نشده است. البته رئیس اتحادیه صنف تهیه و توزیع کنندگان تجهیزات و لوازم پزشکی و آزمایشگاهی تهران اخیرا از تولید ماسک‌های قابل شست‌وشو با تایید وزارت بهداشت و توزیع آن‌ها برای شهروندان عادی خبر داده است.

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 97721
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا