تاخیر در زمان انجام معاملات بورس از روز شنبه، دروغ ۱۳ بود

به گزارش جهان صنعت نیوز: روز گذشته در فضای مجازی اخباری در حال دست به دست شدن بود مبنی بر اینکه به دلیل ادامه‌دار شدن فاصله گذاری‌های اجتماعی، زمان شروع سفارش‌گیری در کلیه بازارهای بورس اوراق بهادرا تهران از تاریخ ۱۶ تا ۲۰ فروردین راس ساعت ۹ و ۱۵ دقیقه و آغاز معاملات راس ساعت ۹و ۳۰ دقیقه است.


در این زمینه «روح الله دهقان»  ضمن تکذیب این خبر گفت: در معاملات روز شنبه سفارش‌گیری از ساعت هشت و ۳۰ دقیقه و آغاز معاملات ساعت ۹ خواهد بود.

دهقان اعلام کرد: افرادی که اقدام به انتشار این خبر کرده بودند تغییراتی را در صفحه tsetmc  به تاریخ ۱۲ فروردین ایجاد کرده بودند، در حالی که این تاریخ، تعطیل رسمی است و سامانه در اختیار ناظر نیست که بخواهد پیامی را در این سامانه بارگذاری کند.

مدیرعامل شرکت مدیریت فناوری بورس تهران خاطرنشان کرد: اگر فعالان بازار اکنون به سایت اصلی بورس مراجعه کنند چنین پیام ناظری وجود ندارد، بنابراین معاملات در روز شنبه از ساعت هشت و ۳۰ دقیقه آغاز می‌شود.

وی اظهار داشت: این خبر جو منفی را در بازار ایجاد می‌کند که به دلیل عدم آگاهی مردم، می‌تواند بر خرید و فروش سهام تاثیرگذار باشد.

دهقان در ادامه به مشکلات هسته معاملات در بازار روز چهارشنبه اشاره کرد و افزود: مشکل روز آخر برطرف شده و از روز شنبه معاملات بدون هیچ نقص و تاخیری انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت مدیریت فناوری بورس تهران با اشاره به اقداماتی که برای رفع مشکلات هسته معاملات در دستور کار قرار گرفته است، گفت: اجرای اقدامات در دستور کار چند ماهی به طول می‌انجامد اما از اواخر سال ۹۸ با توجه به مشکلاتی که برای سامانه فرابورس ایجاد شد اقداماتی را  برای برطرف شدن هر چه زودتر مشکلات دستور کار قرار دادیم که امیدواریم زودتر به نتیجه برسانیم اما هنوز ناچاریم با همین سیستم کنونی به انجام فعالیت بپردازیم.

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 97659
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا