تاثیر انتخابات بر بازگشت نفت ایران به بازارهای جهانی

به گزارش جهان صنعت نیوز: سارا وخشوری، رییس شرکت “اس وی بی انرژی اینترنشنال” اظهار کرد: مذاکرات ایران برای احیای توافق هسته ای در دوره انتقال به دولت جدید ادامه پیدا می کند اما انتخابات ایران انتظارات معامله گران برای بازگشت سریع نفت ایران به بازار را پایین آورده است.


وی در یک انجمن انرژی روزانه به میزبانی شرکت مشاوره گلف اینتلیجنس اظهار کرد: قیمت نفت ماه میلادی جاری تحت تاثیر دورنمای بهبود یافته تقاضا برای نفت در نیمه دوم سال و این دیدگاه که نفت ایران تا اواخر سال میلادی جاری به بازارهای جهانی بازنخواهد گشت، به بالای ۷۰ دلار در هر بشکه صعود کرد.

سارا وخشوری گفت: تقاضای رو به رشد و ادامه محدودیت عرضه اوپک پلاس و تولیدکنندگان نفت شیل آمریکا باعث می شود بازارها تا پایان سال حداکثر ۱.۵ میلیون بشکه در روز کمبود عرضه داشته باشند. نفت ایران در صورت بازگشت به بازار در نیمه دوم سال یا سه ماهه آخر سال ۲۰۲۱ با توجه به تقاضای بالایی که وجود خواهد داشت، جذب می شود.

قیمتهای نفت در سال میلادی جاری تحت تاثیر چشم انداز بازگشت نفت ایران به بازارهای جهانی تحت فشار قرار گرفته بود اما مذاکرات برای احیای توافق هسته ای همچنان ادامه دارد و فروش نفت ایران همچنان به میزان محدود انجام می شود در نتیجه معامله گران برای تامین تقاضا، از ذخایر نفت برداشت می کنند که به کاهش سطح ذخایر و تقویت قیمتها کمک کرده است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، وخشوری گفت: احتمال اندکی وجود دارد که شرکتهای آمریکایی و اروپایی به دنبال قراردادهای بلندمدت و همکاری در صنعت نفت ایران باشند زیرا ابهامات در خصوص تحریمها به قوت خود باقی می مانند و در دولت جدید احتمالا فروش نفت به چین در قبال سرمایه گذاری ادامه پیدا می کند.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 197776
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا