تابستان سخت در انتظار صنعت برق به علت شیوع کرونا

به گزارش جهان صنعت نیوز:  «محسن طرزطلب» افزود: رفتار مصرف کنندگان با توجه به بروز بیماری کرونا در ماه‌های آتی و میزان افزایش مصرف برق در زمان پیک تابستان، غیرقابل پیش‌بینی است  و تابستان امسال با وضعیت خاص و ویژه‌ای روبه‌رو خواهیم بود.


وی ادامه داد: بر اساس یک پیش‌بینی وضعیت ویروس کرونا به همین منوال تا پایان تابستان ادامه خواهد داشت و ساکنان مناطق مختلف به ویژه اهالی مناطق گرمسیری که هر ساله در زمان تعطیلات تابستانی به مسافرت می‌رفتند، امسال در محل اقامتی خود باقی خواهند ماند و همین امر منجر به افزایش مصرف برق و استفاده هر چه بیشتر از سیستم‌های سرمایشی خواهد شد.

مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق حرارتی گفت: بروز این اتفاق منجر به افزایش مصرف برق کلانشهر ها خواهد شد، در این صورت ظرفیت پست‌ها و خطوط انتقال برق پاسخگو نخواهد نبود و این مسئله منجر به بروز اتفاقاتی در کلان‌شهرها خواهد شد.

طرزطلب افزود: ممکن است این بیماری در فصل تابستان روند نزولی پیدا کرده و وضعیت عادی شود. در چنین شرایطی صنایع پرمصرف که هر ساله در زمان پیک تابستان میزان مصرف برق خود را کاهش می‌دادند، امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا و نبود فروش محصولات خود از ابتدای سال در تلاش برای جبران کاهش تولیدشان در فصل تابستان باشند که این امر منجر به افزایش مصرف برق در کشور خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: بر همین اساس بایستی بدترین سناریوی این بخش را در نظر گرفت و برای هر مساله‌ای در این حوزه آمادگی کاملی داشت تا خللی در تامین برق مورد نیاز مردم ایجاد نشود.

مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق حرارتی با اشاره به ادامه پویش #هرهفته_الف_ب_ایران در سال ۹۹، گفت: امسال برنامه سنگینی در حوزه ساخت و سازها، بهره‌برداری و سازوکارهای تولید برق تدوین شده است و بایستی فضای مناسبی از سوی روابط عمومی ها برای تحقق برنامه‌های این بخش در نیروگاه‌ها، وزارت نیرو، دولت و جامعه آماده شود.

وی بر لزوم انعکاس مناسب فعالیت‌های صورت گرفته در واحدهای نیروگاهی اشاره کرد و گفت: روابط عمومی بیانگر و نمایانگر اتفاقاتی است که در داخل فضای محدود نیروگاه‌ها صورت می‌گیرد، بدین منظور فعالان این عرصه بایستی با برنامه‌ریزی دقیق، انعکاس‌دهنده تمامی خدمات و زحمات همکاران خود در حوزه بهره‌برداری و تولید برق باشند.

طرزطلب اظهار کرد: بایستی آحاد جامعه، اطلاع کاملی از میزان تلاش و هزینه صورت گرفته برای احداث نیروگاه‌های تولید برق داشته باشند؛ تلاش و کوششی که همواره به صورت بی‌وقفه ادامه دارد تا خللی در تامین برق مورد نیاز بخش‌های مختلف کشور ایجاد نشود

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 108110
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا