بی‌توجهی به مطالبات مردم سبب بروز اقدامات قهری می‌شود

جهان صنعت نیوز: مصطفی اقلیما افزود: به عبارت دیگر پاسخ‌ ندادن به مطالبات مردم موجب بروز خشم مردم و متعاقب آن آشوب و تخریب از سوی مطالبه گران در جامعه می شود.

وی ادامه داد: در بسیاری از مواقع نیز به هنگام عصبانیت، اقدامات قهری به طور ناخودآگاه بروز می کند.

اقلیما همچنین در رابطه با تعبیه و تجهیز برخی مکان ها برای بیان نقطه نظرات و اعتراض‌ها اظهار داشت: تعیین این مناطق به منظور بروز اعتراضات به طور حتم منجر به رسیدگی و پاسخ‌دهی به مطالبات نمی شود.

اغتشاشات پس از اصلاحیه قیمت سوخت نظر بسیاری از مسوولان و کارشناسان را نسبت به ایجاد فرصت برای برگزاری اعتراضات مسالمت آمیز با هدف ممانعت از شکل گیری آشوب و بی نظمی در جامعه به خود جلب کرده است.

لعیا جنیدی معاون حقوقی رئیس جمهوری نیز در این باره گفته بود، هر یک از قوای سه‌گانه باید تلاش کنند شرایط انجام اعتراض‌ها در یک چارچوب مدنی فراهم شود و مدل این اعتراض مدنی را متخصصان علوم اجتماعی و حقوق طراحی کنند.

به گفته وی، شایسته است مردم اعتراض‌ها را در قالب‌ مدنی انجام دهند که مبادا با آسیب‌های ناشی از برخی خشونت‌ها، خانواده‌ها دچار تالم و فشارهای روحی شوند.

پیش از این نیز هیات وزیران یک مصوبه در خصوص تعیین برخی نقاط به منظور برگزاری تجمعات در تهران و دیگر شهرها ارائه کرد اما هیات عمومی دیوان عدالت اداری این مصوبه را ابطال و این اقدام با اعتراض معاونت حقوقی ریاست جمهوری همراه شد.

اخبار برگزیده
شناسه : 65437
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا