بیمه شدگان بیمه سلامت از ابتدای تیرماه نیازی به دفترچه کاغذی ندارند

به گزارش جهان صنعت نیوز: از سازمان بیمه سلامت، مهدی رضایی درباره فرآیند کاهش نیاز به دفترچه کاغذی  بیمه سلامت که از ابتدای اردیبهشت ماه آغاز شده است، افزود: در راستای تحقق قانون برنامه ششم توسعه و همچنین قانون برنامه بودجه سال ۱۴۰۰، سازمان بیمه سلامت مکلف است که خدمات را به صورت الکترونیک ارائه کند که در این زمینه، کاهش نیاز به دفترچه‌های کاغذی بیمه سلامت نیز باید محقق شود.


وی ادامه داد: پیش از این و بر اساس جدول زمان بندی شده، از ابتدای اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ ابتدا چاپ دفترچه کاغذی صندوق بیمه سلامت همگانی و در ابتدای خرداد ماه نیز چاپ دفترچه کاغذی بیمه سلامت صندوق روستاییان متوقف شده بود و این بیمه شدگان نیازی به استفاده از دفترچه کاغذی بیمه سلامت نداشتند.

معاون سازمان بیمه سلامت اظهار داشت: با فراهم شدن زیرساخت‌های خدمات الکترونیک بیمه سلامت، افراد نیازی به استفاده از دفترچه کاغذی بیمه سلامت ندارند در بخش دولتی و خصوصی این زیرساخت‌ها فراهم شده و اطلاع رسانی مناسبی هم در این زمینه انجام شده است.

رضایی تصریح کرد: به هر حال در مرحله گذار از روش کاغذی به الکترونیکی هستیم، اما از لحاظ زیرساخت‌ها آمادگی کامل وجود دارد،  در این مرحله نیازمند تعامل و هماهنگی با مراکز ارائه خدمات بوده و در این زمینه نظام پاسخ‌گویی سازمان بیمه سلامت را در اداره‌های کل استانی فعال‌تر کردیم تا ابهامات موجود را برطرف کنیم.

به گفته وی، از لحاظ ارائه خدمات  نظام پاسخ‌گویی سازمان بیمه سلامت را در اداره‌های کل استانی فعال‌تر کردیم تا ابهامات موجود را برطرف کنیم و ارائه خدمات در بخش بستری و سرپایی مشکلی وجود ندارد و افراد فقط با ارائه کد ملی می‌توانند از خدمات بیمه سلامت برخودار شوند.

نسخه نویسی الکترونیک یکی از طرح‌های الکترونیک نظام سلامت محسوب می‌شود که در سال‌های اخیر در راستای اجرای پرونده الکترونیک سلامت و نظارت بهینه‌تر بر نسخه‌ها جدی گرفته شده است. هرچند این طرح هنوز به طور کامل اجرایی نشده، اما اجرای کامل آن می‌تواند علاوه بر کاهش مصرف کاغذ در زمینه چاپ دفترچه‌های کاغذی بیمه، منجر به کاهش خطاهای نسخه نویسی و نظارت موثر سازمان‌های بیمه گر درمانی شود. سازمان‌های بیمه گر مانند سازمان بیمه سلامت و سازمان تامین اجتماعی و سازمان بیمه خدمات درمانی نیروهای مسلح مجریان اصلی این طرح هستند.

اخبار برگزیدهپیشنهاد ویژه
شناسه : 197381
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا