بگومگوی کیهان و عراقچی

به گزارش جهان صنعت نیوز:   این اتهام اما چیزی نبود که عراقچی آن را بدون جواب بگذارد. از همین رو نوشت: «این داستان چند سالی است که توسط افراد مختلف و رسانه‌های گوناگون مرتبا تکرار می‌شود. اینجانب برای جلوگیری از ایجاد حواشی برای مسوولیت و ماموریتی که در وزارت امور خارجه به عهده داشتم همواره سکوت را ترجیح می‌دادم.»

وی افزود: «اما چرا نمی‌پرسید دلیل گریه شرمن چه بود؟ چرا از خودتان سوال نمی‌کنید که دیپلمات جمهوری اسلامی چه بر سر معاون وزیر امور خارجه آمریکا و مذاکره‌کننده ارشد آن کشور آورد که او را به گریه انداخت؟ ادعاهای شرمن برای توجیه گریه کردن خود در هنگام مذاکرات است چون می‌دانست که ما روزی آن را در کتاب خاطرات برجام خواهیم آورد، که آورده‌ایم.»

عراقچی تاکید کرد: «اگر فکر می‌کنید تاکتیک بوده، یک مورد دیگر نمونه بیاورید که یک دیپلمات آمریکایی، چه رسد به مذاکره‌کننده ارشد آنها و معاون وزارت امور خارجه‌شان، در مذاکره گریه کرده باشد. خانم شرمن یک فرد معمولی نیست، او مذاکره‌کننده ارشد ایالات متحده آمریکا است.»

البته عراقچی تنها کسی نبود که به «کیهان» واکنش نشان داد. رضا نصری، کارشناس بین‌الملل هم در صفحه توئیتر خود نوشت: «برای اولین‌بار در تاریخ شورای امنیت، کشوری که موضوع قطعنامه‌های فصل هفتم بود- بدون یک روز تمکین- خود در تدوین قطعنامه جدید حل اختلاف دخل و تصرف کرد! رفع ممنوعیت فعالیت‌های موشکی ایران محصول همین هنر آقایان ظریف، عراقچی و تیم‌شان بود. من هم جای دیپلمات‌ آمریکایی بودم گریه می‌کردم!»

احتمالا این کار به همین‌جا ختم نشده و در اولین فرصت شاهد پاسخ دیگری به عراقچی خواهیم بود. فارغ از اینکه در این بگو مگو طی روزهای آتی چه گفته و چه شنیده می‌شود، صرفا بر مبنای این مواجهه می‌توان فهمید که چرا عراقچی نهایتا از معاونت وزیر خارجه کنار رفته و به‌رغم همه توصیه‌ها از مذاکرات هسته‌ای هم کنار گذاشته شد و دولت جدید حاضر نشد به تجربه و سابقه او در این زمینه اطمینان کند.

اخبار برگزیدهسیاسی
شناسه : 217962
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا