بهره‌برداری از ۵۸ سد در دولت تدبیر و امید

 

به گزارش جهان صنعت نیوز:  “رضا اردکانیان” روز پنجشنبه در مراسم افتتاح سد اشنویه استان آذربایجان غربی با حضور رییس جمهوری افزود: تعداد سدهای به بهره‌برداری رسیده در دولت تدبیر و امید با بهره برداری از این سد به ۴۲ سد رسید.

وی ادامه داد: بهره برداری از سد اشنویه در آذربایجان غربی بخشی از آب مورد نیاز دریاچه ارومیه را تامین خوهد کرد.

عضو هیات دولت گفت: بهره برداری از این سد به این معنا است که در دولت تدبیر و امید هر ۲ سال یک بار یک سد مخزنی ملی به بهره برداری رسیده است.

اردکانیان ادامه داد: بهره برداری از سد اشنویه در آذربایجان غربی به  تامین بیش از نیمی از آب تنظیمی برای دریاچه ارومیه کمک خواهد کرد.

وی به فعالیت کار گروه احیای دریاچه ارومیه اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: ۲۶ راهکار توسط این کار گروه برای احیای دریاچه ارومیه طراحی شده است.

وزیر نیرو انتقال آب را یکی از راهکارهای کار گروه برشمرد و گفت: تاکنون ۶ میلیارد و یکصد میلیون متر مکعب آب برای دریاچه رهاسازی شده است.

وزیر نیرو  احیای دریاچه ارومیه را  از اصلی‌ترین و نخستین  سیاست‌ها و برنامه‌های دولت تدبیر و امید برشمرد.

وی افزود: امروز تراز دریاچه ارومیه، ۱۲۷۱ متر و ۸۸ سانتی‌متر است که نسبت به سال ۹۴ که سال شروع اقدام‌ها بوده، یک متر و ۳۲ سانتی‌متر افزایش پیدا کرده و حجم فعلی آب دریاچه ۵ میلیارد و ۲۵۰ میلیون متر مکعب و سطح فعلی آب افزون بر ۳۲۴۰ کیلومتر مربع است.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانپیشنهاد ویژه
شناسه : 111912
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا