بهره‌برداری از پروژه‌های دهه فجر گرگان با حضور وزیر اقتصاد

به گزارش جهان صنعت نیوز: فرماندار گرگان در این مراسم اظهار کرد: پروژه‌های دهه فجر انقلاب اسلامی در این شهرستان با اعتبار یک هزار و ۷۳۰ میلیارد تومان و اشتغالزایی ۱۷۸۶ نفر افتتاح و عملیات ساخت آن آغاز می‌شود.

محمد حمیدی بیان کرد: در مراسم امروز ۴۹۵ طرح و پروژه عمرانی و اقتصادی و اشتغالزایی با سرمایه‌گذاری با اعتبار ۱۲۷۹ میلیارد تومان افتتاح و ۸۵ طرح و پروژه نیز با اعتبار ۴۵۱ میلیارد تومان کلنگ زنی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: افتتاح کارخانه خوراک دام در شهرک صنعتی شهید هزارجریبی گرگان با سرمایه‌گذاری ۱۵۷ میلیارد ریال، از مهم‌ترین پروژه‌های اقتصادی در گرگان است که امروز به بهره‌برداری رسید.

هادی حق‌شناس_ استاندار گلستان نیز در این مراسم گفت: در دهه فجر امسال حدود ۵۷۰۰ میلیارد تومان پروژه در گلستان افتتاح و کلنگ زنی شده که این مبلغ نسبت به دهه فجر سال گذشته، ۲۷۰۰ میلیارد تومان بیشتر بوده است.

وی بیان کرد: امسال مجموعاً در هفته دولت و دهه فجر ۹۹۰۰ میلیارد تومان پروژه در استان گلستان افتتاح و کلنگ زنی شده که این میزان در سال گذشته ۴۷۰۰ میلیارد تومان بوده است.

استاندار گلستان خاطرنشان کرد: این افزایش اعتبارات و سرمایه‌گذاری‌ها در شرایطی محقق شده که سخت‌ترین تحریم‌های اقتصادی را پشت سر می‌گذاریم.

حق‌شناس با اشاره به اینکه سهم بخش خصوصی در اقتصاد رو به افزایش است، گفت: گلستان در ۱۵ محصول کشاورزی رتبه یک رقمی تولید کشور را دارد اما درآمد مردم این استان حدود ۵۰ درصد کمتر از میانگین کشوری است.

وی با اشاره به اهمیت توجه به کشت گلخانه‌ای در استان، تصریح کرد: کشاورزان با کشت گلخانه‌ای می‌توانند درآمد خود را افزایش دهند. تسهیلاتی برای روستاییان جهت احداث گلخانه‌های کوچک در مقیاس ۲۰۰ متر در نظر گرفته شده است.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 171058
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا