بنگاه‌های گردشگری تسهیلات کرونا می‌گیرند

به گزارش جهان صنعت نیوز:   از آنجایی که گردشگری یکی از بخش هایی است که می تواند اشتغالزایی فراوانی داشته باشد، همواره یکی از بخش های مهم برای اشتغالزایی بوده و هست. با وجود گذشت ۸ ماه از آغاز انتشار ویروس کرونا و کاهش شدید سفرهای داخلی و خارجی و خسارت های جدی ناشی از آن به صنعت گردشگری، متولیان این صنعت هنوز هیچ اقدام موثری برای نجات این بیمار رو به اهتزار انجام نداده اند.


 در هفته ای که گذشت «کارگروه مقابله با پیامدهای اقتصادی کرونا» در راستای حمایت از فعالان گردشگری کشور، با اختصاص تسهیلات بنگاه محور به کسب وکارهای آسیب دیده از کرونا در حوزه گردشگری موافقت کرد.

 نهاوندیان، رئیس کارگروه و معاون اقتصادی رئیس جمهور گفت: در حالی که هدف تسهیلات حمایتی قبلی درحوزه گردشگری، حفظ اشتغال و جلوگیری از بیکاری نیروهای شاغل در مراکز و شرکت های گردشگری بود، هدف تسهیلات حمایتی جدید حفظ و پایداری بنگاه ها و شرکت های حوزه گردشگری است.

  در این جلسه مقرر شد که وزارت میراث فرهنگی به منظور تسریع در اعطای این تسهیلات بنگاه محور، به درجه بندی بنگاه های گردشگری کشور  بپردازد و آن در دستور کار قرار دهد. کارگروه مصوب کرد که فرآیند ثبت نام و پرداخت این تسهیلات بنگاه محور تا پایان آذرماه سال جاری انجام شود و مدت تنفس بازپرداخت آن نیز تا اول اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰تعیین شود.

 همچنین کارگروه مقابله با پیامدهای اقتصادی کرونا موافقت کرد که پرداخت مالیات، پرداخت هزینه های آب و برق و گاز، پرداخت هزینه‌های حق بیمه سهم کارفرمایی و هرنوع تسهیلات اخذ شده بانکی( قبل و بعد از کرونا) از سوی فعالان رسته های گردشگری تا پایان سال ۹۹تمدید شود.

مصوبات کارگروه مقابله با پیامدهای اقتصادی کرونا برای اجرایی شدن باید در «ستاد ملی مقابله با کرونا» نیز به تصویب برسد.

 

اجتماعی و فرهنگیاخبار برگزیدهاقتصاد کلانخواندنی
شناسه : 143652
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا