بنگاه‌های اقتصادی باید در کنار دولت نقش‌آفرینی کنند

به گزارش جهان صنعت نیوز:  «امیر حسین کاوه» روز یکشنبه افزود: مسوولیت های اجتماعی بنگاه‌های اقتصادی و نیز حوزه های فراگیر صنعتی، همچون دولت ها را ، بیش از پیش آشکار ساخته و لزوم اجرای برنامه های مختلف در این ارتباط را ضروری می سازد.

وی پیرامون وظایف مدیران بنگاه های اقتصادی در حوزه مسوولیت های اجتماعی توضیح داد: عمل به شیوه نامه های مستند و قانونی موجود در حوزه سلامت و بهداشت فردی کارکنان و نیز ارایه ملزومات بهداشتی رایگان بین کارکنان و ضدعفونی سازی محیط کاری به شکل مستمر مورد تاکید است.

کاوه آگاه سازی و توجیه کارکنان از شرایط کنونی و فرهنگ‌سازی مرتبط را همراه با لغو برگزاری جلسات و کمیته ها و سخنرانی های از پیش برنامه‌ریزی شده به عنوان نکات ضروری دانست.

به گفته وی، بهره گیری از ابزار دورکاری و یا نوبت‌بندی ساعات کاری کارکنان، تسهیل شرایط، کاهش ساعات کار اداری و استفاده از آموزش های مجازی به منظور حفظ امنیت روانی کارکنان باید در دستور کار قرار گیرد.

دبیر سندیکای تولیدکنندگان لوله و پروفیل فولادی ایران اضافه کرد: ارایه کمک‌های انسان دوستانه براساس قدرت مالی بنگاه‌های اقتصادی به سازمان‌ها و نهادهای درگیر مبارزه با بیماری شایع از موضوع های مهم در این ارتباط محسوب می‌شود.

وی پیرامون وظایف دولت و حوزه های تصمیم گیر در امور اقتصادی و صنعتی بنگاه ها گفت: ارایه بسته های حمایتی و وضع قوانین ضروری در ارتباط با کاهش آسیب صنایع و بنگاه های اقتصادی در ستادهای ملی ایجاد شده از جمله حذف تعدیل یا ارایه مهلت در باز پرداخت دیون و اقساط تسهیلات بنگاه ها باید اجرایی شود.

کاوه افزود: تمدید قوانین حمایتی مختلف که تا پایان سال ۹۸ مهلت استفاده داشته اند و تمدید زمان برگزاری مناقصه های مختلف به کارفرمایی دولت از دیگر مواردی است که باید مورد توجه و اجرا قرار گیرد.

دبیر انجمن یاد شده اضافه کرد: حدف، تعدیل و یا تمدید پرداخت بیمه ، مالیات و سایر مطالبات دولت همچون هزینه های انرژی و …از صنایع و بنگاه های اقتصادی ، همراه با اعطای وام و تسهیلات بدون بهره یا کم بهره به صنایع به عنوان سرمایه در گردش در شرایطی که امکان فروش محصولات و خدمات بنگاه های اقتصادی وجود ندارد و یا با کاهش شدید تقاضا همراه شده بخش دیگری از درخواست های فعالان عرصه تولید است.

کاوه موضوع تسهیل شرایط مرتبط با خرید مواد اولیه مورد نیاز تولید گنندگان بوسیله ارایه اعتبار فروشندگان اصلی و با توان مالی بالا همچون صنایع بالادستی نفت، گاز، پتروشیمی ، فولاد و … به همراه اجرای هرچه سریعتر برنامه های حمایتی از پیش تعیین شده همچون خرید دین کالا در بورس و یا طرح گام جهت تامین منابع مالی و افزایش سطح نقدینگی بنگاه های اقتصادی را خواستار شد.

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 94845
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا