بزرگترین افت هفتگی قیمت نفت از ماه ژوئن رقم خورد

به گزارش جهان صنعت نیوز:  در حالی که نگرانی ها از روند کند ترمیم اقتصادی نگرانی ها از تقاضای ضعیف نفت را تشدید کرده است، قیمت نفت روز جمعه شاهد کاهش بیش از ۳ درصدی بود و بزرگترین افت هفتگی از ماه ژوئن را تجربه کرد.


بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال در پایان معاملات دیروز با یک دلار و ۴۱ سنت معادل ۳.۲ درصد کاهش به ۴۲ دلار و ۶۶ سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا هم در پایان معاملات روز جمعه با یک دلار و ۶ سنت معادل ۳.۹ درصد افت به ۳۹ دلار و ۷۷ سنت رسید. در این هفته نفت برنت ۵.۳ درصد و نفت خام آمریکا ۷.۴ درصد افت را تجربه کردند.

تداوم کاهش شاخص ها در بازار بورس آمریکا و گزارشی که نشان داد به دلیل توقف کمک های مالی دولت رشد بازار کار آمریکا در ماه اوت کندتر شده است موجب شد تا قیمت نفت تحت فشار قرار بگیرد.

میزان استخدام نیروی کار در بخش غیرکشاورزی آمریکا طی ماه گذشته میلادی ۱.۳۷ میلیون نفر افزایش داشت، اما میزان اشتغال همچنان ۱۱.۵ میلیون کمتر از سطح قبل از کروناست. نرخ ادعای بیکاری نیز ۴.۹ درصد بیشتر از ماه فوریه است.

نرخ بیکاری در آمریکا طی ماه گذشته به ۸.۴ درصد کاهش یافت، که به گفته برخی تحلیلگران موجب شد تا واشنگتن ضرورت کمتری برای تصویب بسته محرک مالی جدید احساس کند.

جان کیلداف تحلیلگر موسسه اگین کپیتال در نیویورک گفت: «امیدها به تصویب یک بسته محرک مالی جدید در حال کمرنگ شدن است… برای اینکه تقاضا افزایش یابد، باید فعالیت های اقتصادی مورد حمایت قرار گیرند.»

گزارش دولت آمریکا در این هفته نشان داد که میزان تقاضا برای بنزین بار دیگر کاهش یافته است. این در حالی است که میزان ذخایر میعانات در سنگاپور، به عنوان قطب عرضه میعانات آسیا از بالاترین رقم ۹ سال گذشته بالاتر رفته است.

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 134633
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا