!برنج گران می‌شود؟

یک کارشناس حوزهسرمایه گذاری  به جهان صنعت نیوز گفت:در پی تحریم های شدید آمریکا برای کشورهای طرف قرار داد تجاری با ایران، هند صادرات برنج خود را به ایران کاهش داده است.

امیر عباس افشار امین در ادامه با اشاره به چاره اندیشی برای رفع این مشکل افزود:در همین رابطه دولت تمهیداتی برای تامین برنج مورد نیاز داخلی اندیشیده است.

وی ادامه داد:دولت در سفر اخیر خود به ویتنام  و پاکستان برای رفع این مشکل تفاهماتی انجام داده که این نگرانی را از بین خواهد برد.

این فعال حوزه سرمایه گذاری تاکید کرد:همان گونه که می دانید هند به طور سنتی  یکی از کشورهایی است که صادرات برنج به ایران داشته و از مهمترین تامین کننده‌های برنج ایران بوده.از آنجا که اقتصاد هند وابسته به آمریکاست در جریان تحریم‌های جدید این کشور علیه ایران بسیاری از موارد وارداتی دیگری که از مبداء هند وارد کشور می شده به کشور وارد نخواهد شد که برنج یکی از آنهاست.

وی ادامه داد:هند در جریان تحریم های ظالمانه آمریکا دیگر از ایران نفت نخرید. این تحریم که دقیقا سفره قشر ضعیف را نشانه گرفته باعث ایجاد بحران در تامین برنج مورد نیاز در کشور نخواهد شد.

افشار امین با اشاره به افزایش قیمت برنج وارداتی اضافه کرد:چون برنج یکی از مایحتاج اصلی مردم است مسئولین به بحث برون سپاری تولید آن فکر کرده بودند برای همین با کمبود آن در بازار مواجه نخواهیم بود و فقط قیمت آن اقزایش خواهد یافت که آن هم تحت تاثیر عواملی مانند طولانی بودن مسیرکشور وارد کننده و افزایش کیفیت خواهد بود.

این فعال اقتصادی با اشاره به طرفیت‌های داخلی  تولید برنج گفت:متاسفانه در حوزه تامین و تولید برنج به دلیل بحران کم آبی نمی توانیم برای جبران آن اقدامات داخلی داشته باشیم.در شمال کشور برنجکاران اجازه ندارند دو نوبت در سال کشت داشته باشند ودر مناطقی مانند خوزستان هم این میزان کشت نمی تواند نیاز داخلی را تامین کند.

.

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانپیشنهاد ویژه
شناسه : 87290
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا