برنامه‌های در دست اجرای دولت قیمت مسکن را کاهش می‌دهد

به گزارش جهان صنعت نیوز:  «محمد اسلامی» وزیر راه و شهرسازی بعد از امضای تفاهمنامه ساخت مسکن برای ایثارگران که عصر امروز (شبنه) در ساختمان دادمان وزارت راه و شهرسازی برگزار شد، افزود: ساخت و تولید مسکن کار بزرگی است که در دستور کار دولت قرار گرفته و اراده‌ای قاطع برای پیشبرد اهداف خود در بخش مسکن داریم.

وی گفت: طرح اقدام ملی مسکن و تکمیل واحدهای مسکن مهر دو پروژه بزرگی است که از سال گذشته و با اهتمام ویژه در حال اجرا است و وزارت راه و شهرسازی از امکانات و تجهیزات خود برای پشتیبانی طرح مسکن ملی استفاده می‌کند.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه مدیون خانواده شهدا هستیم و هر قدمی که برای جامعه ایثارگران برداریم کم است، ادامه داد: طبق تفاهمنامه امروز در شهرهای گوناگون نسبت به ساخت ۲۰ هزار واحد مسکونی برای این قشر اقدام می شود تا دغدغه مسکن جامعه ایثارگران رفع شود.

اسلامی با اشاره به تفاهمنامه‌های دیگری که تاکنون برای کارگران، معلمان و نیروهای مسلح منعقد شده است، گفت: نمونه آن تامین ۲۰۰ هزار واحد مسکن کارگری و ۱۰۰ هزار واحد مسکن برای بازنشستگان است.جامعه بزرگی از هم‌وطنان ما در غالب این تفاهمنامه‌ها خانه دار می‌شوند و بر این اساس انتظار این است که عرضه و تولید مسکن در بخش قیمت‌گذاری در بازار تاثیرگذار باشد.

این مقام مسئول با بیان اینکه تولید و عرضه مسکن جزو برنامه های درحال اجرای دولت است، گفت: تمام کسانی که در سایت مسکن ملی ثبت‌نامه کرده‌اند مورد ارزیابی و پالایش قرار گرفته‌اند و اگر واجد شرایط باشند صاحب مسکن ملی خواهند شد که امید به خانه‌دار شدن را افزایش داده است.

وی گفت:با توجه به هماهنگی‌های صورت گرفته تامین زمین برای جامعه ایثارگری انجام شده است و باور داریم که می توانیم تولید و عرضه مسکن را به یک نهضت فراگیر در کشور تبدیل کنیم.

اسلامی گفت: نباید رسانه‌ها این تصور را ایجاد کنند که در دولت هیچ برنامه‌ای برای بخش مسکن وجود ندارد و قیمت‌ها کنترل نمی‌شوند. از مدت‌ها قبل دولت با اجرای شیوه نامه‌های جدید در حال افزایش صاحبخانه ها است و در همین راستا ۲۰ درصد تسهیلات بانک ها به بخش مسکن داده می‌شود.

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانپیشنهاد ویژهمسکن
شناسه : 120953
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا