برنامه‌ریزی وزارت صنعت برای مقابله با بحران کم‌آبی

جهان صنعت نیوز|  محسن صالحی‌نیا امروز در همایش ملی سازگاری با کم‌آبی با تأکید بر اینکه مشکل کم‌آبی امری اجتناب‌ناپذیر است، گفت: با وجود اینکه بخش صنعت و معدن مصرف‌کننده میزان محدودی از آب است، اما وظیفه خود می‌دانیم که برای بهره‌وری هر چه بیشتر تلاش کنیم که این بخش‌ها فقط ۲ درصد آب را مصرف کنند.

وی خاطرنشان کرد: برای بحران کم‌آبی وزارت صنعت، معدن و تجارت سه محور اساسی را طراحی کرده و در یک برنامه زمان‌بندی مشخص آن را عملی خواهد کرد. بنابراین در فرایند تولید، بخش‌های صنعتی بزرگ‌تر از نظر شاخص آب‌بری دارای اهمیت ویژه‌ای هستند که بعضاً با تکنولوژی قدیمی با فعالیت ادامه می‌دهند، پس یکی از برنامه‌های ما به روز کردن و استفاده از فناوری نوین در صنایع است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تأکید کرد: صنایعی که جدید‌التأسیس هستند، نیز باید بهره‌وری خود را بالا ببرند، صنایعی مانند پتروشیمی، نفت و گاز جزو اهداف اصلی این وزارتخانه هستند.

صالحی‌نیا گفت: محور بعدی ما که محور دوم است، مربوط به صنایع کوچک و متوسط می‌شود که تحت‌نظر شهرک‌های صنعتی فعالیت می‌کنند و اقدامات ما همچون تسویه فاضلاب و مدیریت آب جزو این برنامه‌های ما است.

به گفته وی، تدوین طرح جامع و تعریف استاندارد برای صنایع فعال و در حال احداث جزو برنامه‌هایی است که وزارت صنعت، معدن و تجارت آن را پیگیری می‌کند

اقتصاد کلانپیشنهاد ویژه
شناسه : 29587
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا