برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی ۱۰ هلدینگ سرمایه‌گذاری در بخش صنعت و معدن

به گزارش جهان صنعت نیوز:   «سعید زرندی» در جلسه تاسیس شرکت سهامی عام در بخش معادن و صنایع معدنی که با حضور نمایندگان شرکت‌های بزرگ معدنی و صنایع معدنی و همچنین صندوق‌های سرمایه‌گذاری مرتبط با این شرکت‌ها برگزار شد، افزود: سرمایه‌گذاری یکی از نیازهای اصلی امروز حوزه معادن کشور است.

وی اضافه‌کرد: در همین راستا در حال تشکیل هلدینگ‌های سرمایه‌گذاری هستیم که بازار سرمایه در قالب شرکت‌های سهامی عام پروژه این فرصت را فراهم کرده است.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت تاکیدکرد: هدایت نقدینگی موجود، سرمایه‌های سرگردان و بازار سرمایه به سوی بخش‌های مولد کشور در اولویت امروز وزارتخانه است.

وی ادامه‌داد: وزارت صنعت، معدن و تجارت، هم در بخش تولید و هم در حوزه معادن توجه ویژه‌ای به این منابع داشته و از اواخر پارسال برنامه‌های مشخصی را در این خصوص پیشنهاد و ارائه کرده است.

زرندی خاطرنشان‌کرد: در حوزه معادن، این مهم درباره همه محصولات معدنی و زنجیره ارزش تولید آنها با جدیت دنبال می‌شود.

وی بیان‌داشت: طی فراخوانی از معادن بخش خصوصی دعوت شده تا از ظرفیت بازار سرمایه در قالب عرضه اولیه و انتشار اوراق استفاده کنند و تاکنون حدود ۵۰۰ معدن از این موضوع استقبال کرده و در جلسات مشاوره شرکت می‌کنند.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت گفت: اگر در سال ۹۹ بتوانیم مقدمات ورود ۵۰ معدن را به بازار سرمایه فراهم کنیم، در عمل کار بسیار مهمی در این بخش شکل گرفته و می‌تواند مقدمه‌ای برای برنامه‌ریزی در این خصوص برای سال‌های آینده باشد.

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانصنعت و معدن
شناسه : 146113
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا