برنامه‌ریزی‌های دولت پاسخگوی نیاز سالانه یک میلیون مسکن نیست

جهان صنعت نیوز| عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه برنامه‌ریزی‌های دولت پاسخگوی نیاز سالانه یک میلیون مسکن نیست، گفت: وضعیت بازار مسکن متاثر از تغییر نرخ ارز و تأثیر بازارهای موازی است که باید در راستای تقویت ارزش پول ملی کشور تلاش‎ها مضاعفی صورت گیرد.


محمد دامادی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت اجاره‌بها و وضعیت مسکن در کشور، گفت: باید تعادلی بین عرضه و تقاضا در بازار مسکن ایجاد شود، اما در حال حاضر این تعادل در بازار مسکن و اجاره‌بها وجود ندارد.

وی با بیان اینکه به منظور کنترل اجاره‌بها، پیشنهاداتی از سوی کمیسیون عمران به وزارت راه و شهرسازی ارائه شده است، اظهار داشت: تلاش همه نمایندگان مجلس این است که با همکاری وزارت راه و شهرسازی، شرایط برخورداری از مسکن برای دهک‌های سوم تا ششم فراهم شود که تحقق این امر راهکار مناسبی برای تعدیل بازار مسکن خواهد بود.

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وضعیت بازار مسکن متاثر از تغییر نرخ ارز و بازارهای موازی است، گفت: باید در راستای تقویت ارزش پول ملی کشور تلاش‎ها مضاعفی صورت گیرد؛ چرا که قدرتمند شدن پول ملی می‌تواند شرایط مناسبی در بازار مسکن ایجاد کند.

دامادی اضافه کرد: در حال حاضر هم‌افزایی خوبی بین کمیسیون عمران مجلس با وزارت راه و شهرسازی وجود دارد تا اقداماتی در راستای ساماندهی بازار مسکن در بخش تولید و اجاره‌بها انجام شود و پاسخگوی نیاز یک میلیون واحد مسکونی در سال باشند، اما در شرایط فعلی برنامه‌ریزی‌ها پاسخگوی این مقدار نیاز کشور به مسکن نیست.

وی با تأکید بر اینکه برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی باید مبتنی بر پاسخگویی به نیاز سالانه یک میلیون واحد مسکونی در سال باشد، گفت: با وجود زمینه‌های همکاری‌هایی که بین مجلس، به‌خصوص کمیسیون عمران با وزارت راه و شهرسازی ایجاد شده، امیدواریم برنامه‌ریزی‌ها به سمت تولید مسکن با کیفیت و ارزان برای برون‌رفت از وضع موجود سوق یابد.
وضعیت بازار مسکن ناشی از تغییر نرخ ارز و تأثیر بازارهای موازی است

عضو کمیسیون عمران مجلس در پایان خاطرنشان کرد: ظرفیت‌های قانونی خوب و قابل اجرایی برای بهبود وضعیت تولید مسکن وجود دارد که امیدواریم با حمایت دولت و مجلس، مسکن مورد نیاز کشور برای قشر ضعیف جامعه با مشارکت و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی تولید شده و راهی برای کنترل بازار اجاره‌بها گشوده شود.

اقتصاد کلانمسکن
شناسه : 38622
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا