برخورد با متخلفان در اجرای قانون ماسک اجباری

به گزارش جهان صنعت نیوز:  با وجود اینکه رئیس جمهور در ابتدای این هفته  در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا تاکید کرد: استفاده از ماسک در محیط های عمومی و شلوغ باید اجباری باشد و چنانچه کسی بدون ماسک به دستگاه، نهاد و یا ارگانی برای دریافت خدمت مراجعه کرد، باید از او بخواهند ماسک داشته باشد و حتی باید از حضور کارمندان و کارکنان در ادارات و دستگاه ها در صورت عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی و استفاده نکردن از ماسک جلوگیری شود، برخی تصاویر منتشر شده در فضای مجازی نشان می دهد که مردم بدون ماسک در سالن های پرواز فرودگاه های کشور تجمع کرده اند و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت نمی کنند.


رضا جعفرزاده سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری در این باره گفت: افرادی که ماسک نداشته باشند نمی توانند وارد فرودگاه ها شوند و هیچ سرویسی از سوی ایرلاین ها به آنها داده نمی شود. البته این مسئله تنها منحصر به مسافران نیست و همه کسانی که برای بدرقه یا استقبال از مسافرین آمده اند نیز باید در محیط فرودگاه ها این توصیه را جدی بگیرند.

وی افزود: تنها راهکار ادامه پروازهای مسافری تشدید اقدامات پیشگیرانه، رعایت کردن پروتکل های اجتماعی و استفاده از ماسک در تمامی اماکن و محل های مرتبط با فرودگاه ها و شرکت های هواپیمایی است.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: در چندین مرحله از سوی فرودگاه ها و شرکت های هواپیمایی بر استفاده اجباری مسافران از ماسک نظارت می شود که می توان به ورودی فرودگاه ها تا کانترهای پرواز، گیت خروجی شرکت های هندلینگ و داخل هواپیماها اشاره کرد. همچنین از همه مردم می خواهیم از یکدیگر در این اماکن فاصله بگیرند و پروتکل های بهداشتی در زمینه پیشگیری از شیوع ویروس کرونا را جدی بگیرند.

جعفرزاده اعلام کرد: با وجود اجباری بودن ماسک و اینکه همه فرودگاه ها و ایرلاین ها امکان تهیه آن را برای مردم فراهم کرده اند مشاهده می شود که بعضا به دلایل مختلف برخی از مردم برای استفاده از ماسک بهانه جویی می کنند اما اگر شرکت هواپیمایی یا هر زیرمجموعه ای در این زمینه تعلل کند با مسببان آن برخورد قانونی می کنیم چرا که جدی نگرفتن پروتکل های بهداشتی پیشگیرانه از شیوع ویروس کرونا می تواند عوارضش گریبان گیر شرکت های هواپیمایی شود و به اقتصاد کشور لطمه بزند.

وی تاکید کرد: از همه مردم می خواهیم که نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی توصیه شده توجه ویژه داشته باشند و اگر تخلفی را شاهد بودند از طریق سایت سازمان هواپیمایی کشوری آن را به ما گزارش کنند تا با متخلفان برخورد کنیم. چرا که کنترل شیوع این بیماری صرفا با رعایت چند دستگاه اداری ممکن نیست و همه مردم در همه کشور باید این مسائل را جدی بگیرند.

 

اخبار برگزیده
شناسه : 120390
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا