برای پیشگیری از بروز فاجعه، مبانی علمی را جدی بگیریم

به گزارش جهان صنعت نیوز:  «امیرحسن کاکایی» روز یکشنبه  در خصوص تشکیل کمپین «سهم من در بحران کرونا»، افزود: متاسفانه نتایج یک نظرسنجی مشخص کرده، ۶۲ درصد مردم تهران فکر می‌کنند که به کرونا مبتلا نمی‌شوند و این موضوع امروز به مشکلی بزرگ تبدیل شده است.

وی که اصالتا از اهالی مشهد مقدس است، گفت: برای عید امسال با وجود اینکه همه نوع وسایل نقلیه از هواپیما، قطار و خودرو مهیاست، اما با گفت وگو با خانواده و خویشاوندان، دید و بازدید عید نخواهیم داشت، زیرا معادل ایجاد خطر برای عزیزانمان است.

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: علم و صنعت، نخستین دانشگاهی بود که کلاس های درس خود را به دلیل کرونا تعطیل و دوره های مجازی را راه اندازی کرد. به طور نمونه امروز (۲۵ اسفندماه) کلاس درس مجازی با دانشجویان برگزار کردیم، در حالی که هفته آخر در سال های گذشته از سوی دانشجویان تعطیل می شد.

وی ادامه داد: اکنون بسیاری از جلسات مهم دانشگاه و کاری از طریق فضای مجازی به ویژه نرم افزار واتساپ که در آن قابلیت ارتباط گیری افراد به صورت کنفرانس وجود دارد، انجام می شود و حتی به همکاران پیشنهاد کردیم که پس از شکست کرونا، این شیوه ها ادامه یابد زیرا بهره وری بالا و هزینه های پایینی دارد.

کاکایی همچنین به خرید مایحتاج روزانه اشاره  کرد و گفت: دو هفته ای است که موفق به پیدا کردن الکل ضدعفونی نمی شویم، اما از سایر شوینده های جایگزین استفاده می کنیم، زیرا در این شرایط بهتر است که مردم کمتر رفت و آمد داشته باشند.

وی تاکید کرد:‌ در عین حال بسیاری کسب و کارها این روزها به خطر افتاده و دولت باید حتما فکری به حال مردم بکند.

این استاد دانشگاه یادآور شد:‌ برخی دوستان که در کشورهای کرونا زده آمریکا، کانادا و ایتالیا زندگی می‌کنند این روزها از بروز قحطی در برخی اقلام خبر می دهند، اما در اینجا همدلی خوبی را از سوی مردم شاهد هستیم. به طور نمونه روز گذشته شایعه شد که تهران قرنطینه می شود، هرچند این مساله سبب شکل گیری صف های طولانی برای خرید برخی کالاها شد، اما جالب این بود که مردم آرامش خود را حفظ کرده بودند.

وی بیان داشت: افراد در این شرایط باید از حرص زدن دوری کنند و حداکثر برای دو هفته خود ذخیره داشته باشند، زیرا در خانه ماندن برایشان بهتر است.

کاکایی همچنین به تاثیر مخرب شایعه پراکنی ها اشاره کرد و گفت: مردم نباید با پخش اخبار نادرست در فضای مجازی، به شایعه پراکنی ها دامن بزنند.

وی نظام پزشکی ایران را جزو کارآمدترین نظام های پزشکی در جهان توصیف کرد و افزود: مردم مطمئن باشند اگر درمانی قطعی برای این بیماری پیدا شود، دولت در اسرع وقت اطلاع رسانی خواهد کرد؛ مردم تا آن زمان به توصیه های بهداشتی عمل کنند.

 

اخبار برگزیده
شناسه : 94764
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا