بانک‌ها ۸۰ درصد هزینه ساخت مسکن را تسهیلات می‌دهند

جهان صنعت نیوز:  محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی، با اعلام این مطلب گفت: باید سامانه ای برای ثبت نام و فراخوان راه اندازی شود تا در آن کلیه افرادی که متقاضی شرکت در طرح اقدام ملی هستند تشکیل پرونده داده و در نهضت ملی ساخت مسکن مشارکت کنند. همچنین مصرف کنندگان مسکن نیز بتوانند در این سامانه تشکیل پرونده داده و از ظرفیت بوجود آمده بهره گیرند.


وی افزود: براساس دستور روسای جمهور و مجلس شورای اسلامی و بانک مرکزی از این پس کلیه  بانک‌ها اعم از خصوصی و دولتی وظیفه دارند تسهیلات لازم برای ساخت مسکن را در اختیار مردم قرار دهند و دیگر بانک مسکن تنها متولی ارائه این تسهیلات نخواهد بود.

اسلامی تاکید کرد: کلیه مدیران کل راه و شهرسازی در استان ها باید سازندگان خوشنام منطقه خود را شناسایی کرده و آنان را برای مشارکت در این طرح ملی تشویق کنند. به این ترتیب لازم است نهضت پایدار و جریانی مداوم برای تامین نیاز مردم به مسکن فراهم شود.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه برای ساخت مسکن نباید تنها از ظرفیت زمین‌ها و اراضی ملی برای احداث واحدهای مسکونی بهره گرفت، گفت: باید کاری کنیم که افراد دارای زمین مساعد برای ساخت و ساز زمین های خود را در این طرح به اشتراک بگذارند و توجه ویژه ما بیشتر به سوی بهره گیری از ظرفیت های بافت های فرسوده باشد.

به گفته اسلامی، دامنه قیمت هر متر مربع واحد مسکونی ساخته شده در طرح اقدام ملی باید بین ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تا نهایت ۳ میلیون تومان باشد که این قیمت شامل همه اجزای یک واحد مسکونی می شود. اگر چه در این میان باید سود سازندگان و مشارکت کنندگان نیز لحاظ شود.

وزیر راه و شهرسازی با اعلام این که کلیه استان ها باید در مدت یک هفته سهمیه و جامعه هدف آماری خود را با هماهنگی معاونت مسکن و ساختمان نهایی کنند.

وی جامعه هدف طرح اقدام ملی مسکن را شامل ۴ دهک ۳ تا ۶ دانست و گفت: در برخی استان ها دهک ۷ هم شامل این طرح خواهد شد. برای دهک های اول و دوم نیز با همکاری کمیته امداد و بهزیستی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و خیرین مسکن ساز برنامه ریزی کرده ایم تا نیاز این گروه ها را هم پاسخگو باشیم.

 اسلامی همچنین در مورد عقب‌ماندگی‌های تکمیل مسکن مهر افزود: کلیه پروژه های مسکن مهر در استان ها باید تا پایان امسال تکمیل شوند و تمامی دست‌اندرکاران ستادی و استانی با هم هماهنگ و هم‌قسم شوند تا یکپارچه طرح اقدام ملی را تا پایان سال ۹۹ به اتمام برسانند.

  بیشتر بخوانید:

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانپیشنهاد ویژهمسکن
شناسه : 53260
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا