بازی با عراق در کشور ثالث برگزار می‌شود

جهان صنعت نیوز: امیر مهدی علوی، سخنگوی فدراسیون فوتبال درباره بحث تاکید فیفا به برگزاری دیدار تیم ملی فوتبال عراق با ایران در کشور ثالث گفت: با توجه به اینکه این موضوع امروز (چهارشنبه) به صورت رسمی از سوی فیفا اعلام شد ما هم منتظر معرفی کشور ثالث از سوی فدراسیون فوتبال عراق و نظر نهایی فیفا هستیم. البته در رسانه‌های عراقی مباحث گوناگونی مطرح شد و من هم از رسانه‌های داخلی مان که از به حاشیه رفتن فضا در این مدت جلوگیری کرده و خبر‌ها را به صورت رسمی پیگیری کردند، تشکر می‌کنم.

مکاتبات ابتدایی با ۳ کشور برای بازی برای میزبانی از تیم ملی انجام شده است

او افزود: امروز هم رسانه‌های عراقی احتمال برگزاری بازی در قطر، امارات و حتی اردن را مطرح کردند، اما فکر می‌کنم در نهایت تا صبح فردا (پمجشنبه) نظر نهایی فدراسیون فوتبال عراق و به دنبال آن تائیدیه فیفا را داشته باشیم. به دنبال اعلام کشور برگزاری بازی امور مربوط به مباحث اجرایی و تشکیلاتی سفر تیم‌ ملی هم بلافاصله در سازمان تیم‌های ملی انجام می‌شود. همین اکنون هم مکاتبات ابتدایی برای بحث هتلینگ، اقامت و تمرینات تیم با ۳ کشور مطرح شده صورت گرفته است و انشالله فردا در فدراسیون فوتبال به جمع بندی نهایی می‌رسیم.

طبق تاکید فیفا بازی عراق با ایران در کشور ثالث برگزار می شود

علوی درباره اینکه مسئولان فدراسیون فوتبال کدام گزینه را برای میزبانی دیدار با عراق محتمل‌تر می‌دانند، اظهار داشت: اجازه بدهید نکته‌ای را مطرح نکنیم چرا که هر سه کشور مطرح هستند و ما هم منتظریم. هر زمان به فدراسیون فوتبال میزبان بازی را اطلاع بدهند آن را رسانه‌ای می‌کنیم. تاکید فیفا برگزاری بازی در کشوری دیگر است چراکه برخی مباحث دیگر مطرح بود که شاید در یک شهر دیگر عراق مسابقه انجام شود.

اولین بانک نتوانست پول را به حساب ویلموتس انتقال بدهد

سخنگوی فدراسیون فوتبال درباره بحث درخواست مارک ویلموتس برای فسخ قرارداد با این فدراسیون بیان کرد: تمام هواداران تیم ملی به حق پیگیر این موضوع هستند و مباحث اجرایی و اداری پرداخت دستمزد ویلموتس در حال انجام بوده است. واقعیت این است فدراسیون فوتبال با وجود تنگنا‌های مالی با همراهی وزارت ورزش و جوانان در یک ماه اخیر تلاش‌های گسترده‌ای انجام داد و با هر شرایطی تامین منابع مالی صورت گرفت. حتی قسط بعدی قرارداد او در همین منابع مالی لحاظ شده و اوایل هفته پیش به بانکی در خارج از کشور ارسال شد، اما آن بانک پس از مکاتبات و رایزنی‌های زیاد اعلام کرد نمی‌تواند پول را به حساب ویلموتس در بلژیک ارسال کند.

خزانه دار فدراسیون فوتبال برای انتقال پول ویلموتس به حساب او در ترکیه است

او افزود: این پول اکنون در همان بانک است، اما می‌توانیم از طریق کشور دیگری پول را به حساب ویلموتس انتقال دهیم. خوشبختانه مراحل نهایی کار انجام شده و خزانه دار فدراسیون با سفر به آن کشور مشغول پیگیری امور است تا پول به بانک بلژیکی و حساب ویلموتس واریز شود. با صداقت تمام اتفاق‌های رخ داده را گفتم.

مواضع ویلموتس همراهی با فدراسیون و مردم ایران بوده است

علوی تصریح کرد: او هم حق دارد و می‌دانید در سال‌های اخیر امکان داشت دلخوری‌هایی از سوی سرمربیان تیم‌های ملی به صورت رسمی و علنی به دلیل دریافت نکردن مطالبات شان مطرح شود. با این وجود حقیقت را می‌گویم، مواضع ویلموتس همیشه همراهی با فدراسیون و مردم عزیز کشورمان بوده است. مصاحبه‌ای هم که او با سایت بلژیکی انجام داد دیدید که چه اندازه از کشور ایران تعریف و تمجید کرد.

ویلموتس مدام تاکید می کند ایران را دوست دارد اما باید نحوه انتقال پول به حسابش قطعی شود

سخنگوی فدراسیون فوتبال ادامه داد: روز گذشته رئیس فدراسیون حدود ۲ ساعت با ویلموتس به صورت ویدیویی در تماس بود و مدام تاکید می‌کرد ایران را خیلی دوست دارم و علاقه‌مند هستم این همراهی تداوم یابد، اما می‌خواهم نحوه انتقال پولم به صورت قطعی مشخص شود. در این زمینه گمانه زنی‌های مختلفی هم مطرح شد، اما با وجود تمام مشکلات کاری که فدراسیون باید انجام بدهد در مرحله نهایی و اجرا است. امیدوارم با انجام شدن تیم ملی از هفته آینده برای بازی با عراق کار خود را شروع کند.

برای فسخ قرارداد ویلموتس در ترکیه جلسه نداریم

علوی درباره ادعای یکی از رسانه‌ها مبنی بر درخواست ویلموتس برای ملاقات با مسئولان فدراسیون در ترکیه در راستای مذاکره برای فسخ قرارداد گفت: سفر به ترکیه تنها مربوط به ویلموتس برای افتتاح حساب است. همین الان رئیس فدراسیون برای برگزاری مجمع فوتسال در مشهد حضور دارد. ابراهیم شکوری هم در چند متری من برای بازی تیم ملی جوانان در تهران است. تنها خزانه دار فدراسیون برای بحث انتقال پول و افتتاح حساب در ترکیه است و جلسه‌ای درباره فسخ قرارداد در ترکیه نبوده و نخواهد بود.

اخبار برگزیدهورزشی
شناسه : 58621
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا