بازگشت تولید نفت آمریکا به جنگ قیمت دیگری دامن خواهد زد

 به گزارش جهان صنعت نیوز: رئیس یکی از شرکت‌های بزرگ نفت شیل آمریکا، پایونیر نچرال ریسورسز، در اجلاس سالانه بلومبرگ هشدار داد افزایش ۱ میلیون بشکه‌ای تولید روزانه نفت شیل آمریکا در سال آینده منجر به ایجاد یک جنگ قیمت جدید خواهد شد.


سال گذشته پس از اینکه تقاضای نفت خام با آغاز پاندمی کرونا به شدت پایین آمد و در حالی که تولید نفت خام آمریکا به رکورد ۱۳ میلیون بشکه در روز رسیده بود اعضای اوپک پلاس توافق کاهش تولید خود را رها کرده و جنگ قیمت نفت را آغاز کردند.

اسکات شفیلد در این اجلاس گفت: اوپک و روسیه از اینکه ما (تولیدکنندگان نفت شیل) این قدر رشد کردیم ناراحت بودند و حالا اگر دوباره تولید نفت خود را بالا ببریم جنگ قیمت دیگری به راه خواهد افتاد.

شفیلد پیش از این هم وقتی عربستان سعودی تولید نفت خام خود را به صورت داوطلبانه ۱ میلیون بشکه در روز کاهش داد پیش‌بینی کرده بود که شرکت‌های نفت شیل آمریکا تولید نفت خود را افزایش نمی‌دهند زیرا آنها به درستی از عواقب چنین کاری آگاه هستند.

شفیلد می‌گوید: اگر یک میلیون بشکه در روز تولید نفت خود را افزایش دهیم جنگ قیمت جدیدی آغاز خواهد شد و قیمت را تا ۲۳ دلار پایین خواهد آورد.

این پیش‌بینی شفیلد در حالی مطرح می‌شود که اداره اطلاعات انرژی آمریکا رسماً پیش‌بینی کرده است سال ۲۰۲۲ تولید نفت این کشور ۱ میلیون بشکه در روز افزایش یابد.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 183769
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا