بازده نامناسب سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی در صنعت نساجی

جهان صنعت نیوز|  عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به ضرورت تخصیص تسهیلات مناسب در صنعت نساجی و برای تولید پارچه چادر مشکی، گفت: هر کشوری دارای فرهنگ خاصی است که مسئولان آن باید برای حفظ این ارزش‌ها هزینه‌ کرده و تسهیلاتی در نظر گیرند.

نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی افزود: مشکلات موجود در صنعت نساجی، باعث شده ایران نتواند ادعایی در مورد تولید پارچه چادر مشکی -که پوشش بخش قابل توجهی از جامعه است- داشته باشد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن با بیان اینکه باید برای رونق صنعت نساجی تسهیلات ویژه‌ای در نظر گرفته شود، ادامه داد: تخصیص این تسهیلات باعث رونق تولید در داخل شده و از افزایش قیمت پارچه چادر جلوگیری می‌کند به گونه‌ای که بازار متلاطم ارزی نمی‌تواند اثرگذاری چندانی بر قیمت این محصول داشته باشد.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه صنعت نساجی ایران نمی‌تواند از نظر کیفیت پا به پای دنیا گام بردارد، تصریح کرد: اگرچه قدم‌هایی برای رشد نساجی برداشته شده اما به دلیل مشکلات پیش روی تولید و صنعت در همه حوزه‌ها، این صنعت نیز با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می‌کند.

کوهکن بیان کرد: سرمایه گذاری‌های بخش خصوصی در صنعت نساجی بازده مناسبی نداشته و صنعت نساجی ایران توانایی رقابت با تولید کنندگان سایر کشورها به ویژه کشورهای شرق آسیا را نداشت.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: اگرچه اقداماتی برای توسعه و پیشرفت صنعت نساجی صورت گرفته اما فاصله ما با سایر کشورها از نظر کیفیت، تنوع، رنگ، قیمت و… بسیار است و ایران در این صنعت عقب مانده است چرا که سایر کشورها نه تنها توانستند بازار خود را حفظ کنند بلکه بازارهای جدیدی نیز به دست آوردند.

کوهکن بیان کرد: در صورتی که از صنعت نساجی به درستی حمایت شود و تسهیلات مورد نیاز آنها تامین شود می توان امید داشت که این صنعت در آینده به جایگاه های بهتری دست یابد.

 عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اگر دولت تهیه پارچه چادر مشکی را به عنوان امر فرهنگی در نظر گیرد ساز و کار لازم برای تولید این کالا در کشور کاملا مشخص است.

اقتصاد کلانپیشنهاد ویژه
شناسه : 35581
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا