بازار ضایعات مس آمریکا، چشم‌انتظار تقاضای چین

جهان صنعت نیوز| به گزارش مس پرس به نقل از متال‌بولتن، امیدواری بازار ضایعات مس آمریکا به احیای تقاضای چین با کاهش تخفیف‌ها برای این دسته از ضایعات وارد شده به چین، تقویت شد. موسسه فست‌مارکت تخفیف این دسته از ضایعات که دارای ۹۴ تا ۹۶ درصد مس هستند، برای تحویل در چین در روز دوشنبه، ۲۷ ماه می، را در محدوده ۳۴ تا ۳۸ سنت در هر پوند (۷۵۰ تا ۸۳۸ دلار بر تن) ارزیابی کرد که نسبت به ۳۷ الی ۴۲ سنت در هر پوند (۸۱۶ تا ۹۲۶ دلار بر تن) مربوط به روز ۲۹ ماه آوریل، با کاهش همراه بوده است.


در جریان یک نشست در موسسه فست‌مارکت در پنجمین سمینار سالانه مس (۵ ژوئن)، مدیران صنعت ضایعات، در مورد تأثیر طولانی‌مدت ممنوعیت واردات ضایعات چین و نحوه تغییر شکل جریان ضایعات بحث کردند.

کریستوف آلن مدیر پرتفولیوی گروه Nexans گفت: اکنون پیشنهاد ضایعات بیشتری از ایالات‌متحده و اروپا دریافت می‌شود.
در بازار داخلی ایالات‌متحده، تخفیف ضایعات مس با توجه به کاهش تقاضای داخلی و تداوم ممنوعیت واردات ضایعات به چین، افزایش یافته است.

محدودیت های واردات

علاوه بر این، اخیراً برای محدودیت‌های واردات ضایعات چین که توسط وزارت محیط‌زیست این کشور وضع‌شده، بازه زمانی در نظر گرفته شده تا با صدور مجوز واردات، از ایجاد وقفه در جریان ضایعات پیشگیری  شود.

Bernie Schilberg مدیر اجرایی کمپانی Prime Materials Recovery به مخاطبان این نشست گفت: مجوزها قانونی خواهد شد و چین، این جریان را قطع نخواهد کرد، زیرا تقاضا برای مواد ثانویه، به‌خصوص برای ضایعات مس دسته ۲ وجود دارد.

مایکل لیون مدیرعامل کمپانی Everwell Resources نیز گفت: ممنوعیت واردات ضایعات به چین موجب انتقال محموله‌ها به سایر کشورهای جنوب شرق آسیا شده که بعضاً قابلیت فرآوری این ضایعات را ندارند.

لیون افزود: حجم زیادی از قراضه در مناطق دیگر ذخیره‌ شده‌اند. در صورتی که درهای چین مجدداً باز شود، هیچ‌کس نمی‌خواهد در کشوری همچون مالزی سرمایه‌گذاری کند.

به گفته مدیرعامل کمپانی Everwell Resources صنایع بازیافت و ضایعات فلزات با مشکل تصویری کلمه مواجه هستند؛ چراکه عموم مردم به دنبال قرائت کلمه «بازیافت» قصد دارند به ضایعات پلاستیک فکر کنند و مزایای زیست‌محیطی بازیافت فلزات تا حد زیادی غیرقابل شناختند.

اقتصاد کلانصنعت و معدن
شناسه : 29452
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا