بازار سکه و طلا در انتظار برداشته شدن عملی تحریم‌ها

به گزارش جهان صنعت نیوز:  با وجود نزدیک شدن به پایان مذاکرات وین و نهایی شدن برجام تاکنون بازار سکه و طلا واکنش معناداری به این موضوع نشان نداده است.


محمد کشتی آرای، نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران علت این موضوع را در عینیت‌گرایی بازار می‌داند. وی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا ضمن اشاره به اهمیت این موضوع در بازار اظهار داشت: چندین ماه است که موضوع مذاکرات بازگشت آمریکا به برجام در جریان است و در یکی دو ماه اخیر نیز بارها خبر نزدیک شدن طرف‌های مذاکره به توافق را شنیده‌ایم، اما بازار تنها زمانی واکنش واقعی به این موضوع نشان خواهد داد که هم به صورت عینی و در عمل توافق را مشاهده کرده و هم برداشته شدن تحریم‌ها را ببیند. اگر تحریم‌ها برداشته و ارز وارد کشور شود و همچنین مراودات بانکی بین المللی بدون مانع به جریان بیفتد، آن وقت می‌توان انتظار واکنشی معنادار از بازار طلا و سکه داشت.

وی به کاهش قیمت‌ها در اوایل روز چهارشنبه نیز اشاره کرد و گفت: نمی‌توان اسم آن را کاهش گذاشت. این امر بیشتر جزو نوسانات معمول بازار است.

کشتی‌آرای ادامه داد: به طور کلی در هفته گذشته اوضاع بازار آرام بوده است. از روز یکشنبه داد و ستدها کمی افزایش یافت اما قیمت‌ها در محدوده خاصی قرار داشت و نوسانی جزئی را تجربه کرد.

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران به حباب سکه نیز اشاره کرد و عنوان داشت: روز سه شنبه حباب سکه تا ۲۳۰ هزار تومان هم بالا رفت، اما چهارشنبه به ۲۰۰ هزار تومان رسید. البته روز یکشنبه حباب سکه در مقطعی از روز تا ۳۰۰ هزار تومان هم افزایش یافت ولی سپس کاهش پیدا کرد. به طور کلی هفته گذشته وضعیت بازار طلا و سکه به نسبت آرام بود و افزایش و کاهش ها در حد یک نوسان جزئی و معمولی بوده است.

به گزارش ایرنا، در ساعت ۱۳ و ۴۵ دقیقه چهارشنبه، ارزش هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید با کاهش ۵۰ هزار تومانی نسبت به روز قبل از آن به رقم ۱۰ میلیون و ۳۶۰ هزار تومان رسید و سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز ۱۰ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان معامله شد.

همچنین، امروز نیم‌سکه بهار آزادی پنج‌میلیون و ۶۰۰ هزار تومان، ربع سکه سه میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و سکه یک گرمی نیز دو میلیون و ۲۵۰ هزار تومان قیمت خورد.

علاوه بر این، در بازار طلا نیز نرخ هر گرم طلای ۱۸ عیار به یک میلیون و ۳۹ هزار تومان رسید.

قیمت هر مثقال طلا نیز چهار میلیون و ۵۰۳ هزار تومان شد.

همچنین هر اونس جهانی طلا نیز روز گذشته یک‌هزار و ۷۸۳ دلار و ۸۶ سنت فروخته شد. 

قیمت سکه در آغاز سال جدید ۱۱ میلیون تومان بود که به‌تدریج روند نزولی را شروع کرد تا به بهای ۹ میلیون تومان رسید.

از نیمه اردیبهشت‌ماه، بهای سکه اندکی رشد کرد و در این مدت در کانال ۱۰ میلیون تومان در نوسان بوده است.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 198578
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا