اینجا کرسی‌ها سیاسی نیست

به گزارش جهان صنعت نیوز: مجلس یازدهمی‌ها اما انگار نگاه دیگری به ستاد مقابله با کرونا داشته و آن را نیز نهادی سیاسی تلقی می‌کنند که نباید فرصت حضور در آن را از دست بدهد. برای همین هم هرازگاهی یکی از آقایان و خانم‌ها معترض می‌شود که چرا کرسی به یکی از آنان داده نشده است. مثلا زهرا شیخی سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس چندی قبل در حساب کاربری خود در توئیتر، سوالاتی را از وزارت بهداشت و ستاد ملی مقابله با کرونا پرسید. از جمله آنکه «چرا ترکیب ستاد ملی مقابله با کرونا و نحوه تصمیم‌سازی آن شفاف نیست؟» و «چرا از نمایندگان ملت در مجلس هیچ‌کس عضو این ستاد نیست و از درون آن خبر ندارد؟»

مطالبه نمایندگان محترم اما به همین‌جا ختم نشد و سیدکاظم دلخوش‌اباتری سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی روز سه‌شنبه با بیان اینکه مجلس در تصمیم‌گیری‌های ستاد ملی مقابله با کرونا نقشی ندارد، گفت: «چرا آقای قالیباف نباید عضو ستاد ملی مقابله با کرونا باشد؟»

قالیباف اما دیروز در این‌باره اظهار‌نظر و تاکید کرد: «مجلس باید در ستاد ملی مقابله با کرونا نماینده داشته باشد و مکاتباتی برای این کار انجام شده است.»

اصرار و پافشاری آقایان برای حضور در این ستاد در حالی ادامه دارد که از نظر بسیاری حمل بر سیاسی‌کاری شده است. به عنوان نمونه، داریوش قنبری فعال سیاسی اصلاح‌طلب و نماینده پیشین مجلس در گفت‌وگو با «جهان‌صنعت» گفت: «ستاد ملی مقابله با کرونا یک جای سیاسی نیست و نباید با آن سیاسی برخورد کنند. این ستاد تصمیمات تخصصی و بر مبنای دانش پزشکی می‌گیرد بنابراین نیازی نیست که نمایندگانی از نهادهای مختلف در آن عضویت داشته باشند.»

وی افزود: «البته مجلس یک کمیسیون بهداشت و درمان دارد و بد نیست که یکی از اعضای این کمیسیون نیز در این ستاد حضور داشته باشد اما در واقع ضرورتی برای این کار نیست.»

این نماینده پیشین مجلس با اشاره به آثار نگاه سیاسی به ستاد مقابله با کرونا گفت: «نباید با این ستاد سیاسی برخورد کرد زیرا این رویه قطعا آسیب‌زاست. از آنجا که برخورد با بیماری کرونا نیازمند برخورد تخصصی است باید اجازه داد ستاد ملی مقابله با کرونا نیز به دور از مسائل جناحی و سیاسی عمل کند و رویکرد تخصصی داشته باشد.»

وی تاکید کرد: «مساله حائزاهمیت در شرایط فعلی آن است که همه نهادها و مسوولان به اجرای دقیق و درست دستورات ستاد مقابله با کرونا کمک کنند و با هم همکاری داشته باشند. ضمن اینکه باید به این ستاد و تصمیماتش اعتماد کرد. توصیه من این است که در این موقعیت حساس، نه مجلس و نه جا‌های دیگری نخواهند که برچسب سیاسی به این ستاد بزنند.»

همان‌طور که داریوش قنبری می‌گوید، حضور یکی از اعضای کمیسیون بهداشتی مجلس در ستاد مقابله با کرونا پذیرفتنی و قابل درک است. حتی می‌تواند این امید را ایجاد کند که در برخی مواقع مثل ماجرای پیشنهاد تعطیلی دو هفته‌ای تهران، اقدامی متناسب‌تر با خواست مردم انجام شود اما اصرار به حضور در شرایطی که از یک سو اشاره‌ای به تخصصی بودن کار نشده و از سوی دیگر از رییس مجلس که نه متخصص است و نه یک مسوول اجرایی، به عنوان گزینه پیشنهادی نام برده می‌شود، شائبه سیاسی بودن رویکرد مجلس تقویت خواهد شد.

اخبار برگزیدهپیشنهاد ویژهسیاسی
شناسه : 153527
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا