اینترنت رایگان تمدید نشد

 

به گزارش جهان صنعت نیوز:  مدیر مرکز روابط عمومی وزارت ارتباطات گفت: با توجه به شرایط کشور و اعتبار قابل توجهی که برای درنظر گرفتن اینترنت رایگان کاربران نیاز است، کمیته اقتصادی ستاد ملی مقابله با کرونا با درخواست وزارت ارتباطات برای تمدید این بسته‌ها موافقت نکرد. 


سید جمال هادیان زواره مدیر روابط عمومی وزارت ارتباطات در توضیح این مساله افزود: آنچه در قالب ۱۰۰ گیگ اینترنت رایگان قبل از سال جدید اعلام شد، در حیطه اختیارات وزیر ارتباطات بود که با هماهنگی و مشارکت اپراتورهای اینترنت ثابت در اختیار مردم قرار گرفت.

وی ادامه داد: اما ادامه این روند نیاز به اعتبار قابل توجهی است. به همین جهت وزارت ارتباطات از کمیته اقتصادی ستاد کرونا درخواست کرد برای تمدید بسته‌های رایگان اینترنت، اعتباری را تخصیص دهند. اما با توجه به شرایطی که در کشور حکمفرماست با درخواست تخصیص اعتبار موافقت نشد. بسته ۱۰۰ گیگ اینترنت رایگان از فردا قطع و دیگر تمدید نخواهند شد.

 وزیر ارتباطات مدتی قبل به اپراتورهای ثابت ابلاغ کرد بسته اینترنت رایگانی برای کاربران فضای مجازی درنظر بگیرند تا آن‌ها در خانه بمانند و برای کارهایی مانند دورکاری، آموزش مجازی و سرگرمی هزینه زیادی به خانوار تحمیل نشود. به این ترتیب بسته ۱۰۰ گیگ اینترنت برای کاربران ثابت فعال شد.

درخواست تمدید و ارایه اینترنت رایگان از سوی وزارت ارتباطات به ستاد ملی مقابله با کرونا ارسال شد اما کمیته اقتصادی این ستاد با درخواست مطرح شده موافقت نکرد و بسته اینترنت رایگان پس از هفتم فرودین تمدید نخواهد شد.

این بسته‌ها برای دوران قرنطینه خانگی کاربران اینترنت ثابت در نظر گرفته شده بود که روز ۲۹ اسفند به پایان می‌رسید و وزیر ارتباطات آن را تا فردا (هفتم فروردین) تمدید کرده بود. اما درخواست آذری جهرمی برای تمدید مجدد بسته به بن‌بست خورد.

اخبار برگزیدهدانش و فناوری
شناسه : 96642
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا