ایمیدرو آب مورد نیاز صنایع غرب بندرعباس را تامین می کند

به گزارش جهان صنعت نیوز:   خداداد غریب پور گفت: این سازمان تامین نیاز آب صنایع غرب بندرعباس، پروژه انتقال پساب تصفیه خانه بندرعباس را بر عهده خواهد گرفت.

وی افزود:براساس این پروژه، پساب شهر بندرعباس تصفیه می شود و برای شیرین سازی، به منطقه ویژه خلیج فارس انتقال خواهد یافت.

رئیس هیات عامل ایمیدرو اضافه کرد: اجرای این روش موجب می شود تا آب مورد نیاز صنایع غرب بندرعباس تامین شود.

غریب پور اضافه کرد: تحقق ایجاد ظرفیت تولید ١٠ میلیون تن فولاد و افزایش سرمایه گذاری ها در منطقه خلیج فارس موجب شده تا اجرای این پروژه هرچه زودتر انجام شود.

وی با بیان اینکه ظرفیت آبرسانی این پروژه ٨۵ هزار مترمکعب در روز است و خط انتقالی در نظر گرفته شده به طول ۲۲ کیلومتر است و با اجرای این پروژه، آب غرب بندعباس از منطقه ویژه خلیج فارس تامین می شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: راه اندازی آب شیرین کن، موجب می شود تا انشعابات دیگر قطع شود و از این پس صنایع از پساب مربوطه استفاده خواهند کرد.

به گفته وی،  این طرح مشکلات محیط زیستی بندرعباس را حل خواهد کرد و آب به چرخه تولید باز خواهد گشت و در حقیقت منطقه ویژه خلیج فارس تامین کننده آب در غرب بندرعباس خواهد شد.

غریب پور گفت: مشاور این پروژه جذب شده و پیشنهاد اولیه از سوی منطقه خلیج فارس به سازمان ایمیدرو ارایه شده و قرارداد طرح با سرمایه گذار بزودی امضا خواهد شد و در ماه های آینده عملیات اجرایی آن آغاز می شود.

پیش از این شرکت آب و فاضلاب هرمزگان اعلام کرد: تقاضایی برای استفاده از پساب در بخش‌های کشاورزی و صنعتی این استان وجود نداشت، اما اکنون احتمال خریداری پساب بندرعباس توسط صنایع غرب بندرعباس وجود دارد و قراردادی با شهرداری بندرعباس برای خرید پساب به میزان ۵۰ لیتر در ثانیه از مجموع ۷۰۰ لیتر برثانیه پساب شهری امضا شده و در مرحله دوم، میزان خرید پساب توسط شهرداری به ۲۰۰ لیتر بر ثانیه افزایش خواهد یافت.

اکنون حدود ۷۲هزار مترمکعب فاضلاب وارد شبکه تصفیه خانه بندرعباس می شود و حدود ۵۰ هزار مترمکعب فاضلاب نیز در بافت فرسوده تولید می شود که به شیوه های سنتی و استفاده از چاه خانگی دفع می شود

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 107847
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا