ایران به قربانیان هواپیمای اوکراینی غرامت پرداخت می‌کند

به گزارش جهان صنعت نیوز:  در این ارتباط، «آن لیند»، وزیر خارجه سوئد اعلام کرد که این توافق به دنبال مذاکرات میان ایران و کشورهایی که شهروندانشان در میان قربانیان بود، صورت گرفته است.


وزیرخارجه سوئد به خبرگزاری سوئدی تی تی گفته است: ما توافقی چندجانبه را امضا کردیم که حال قرار است با ایران درباره غرامت‌ها و خسارت قربانیان مذاکره کنیم.

با اینکه وزیرخارجه سوئد تاکید کرده که تردیدی ندارد که ایران پرداخت غرامت به قربانیان را دنبال می‌کند، اما جزئیات بیشتری از این موضوع ارائه نداده است.

ایران تا کنون در جریان تحقیقات مرتبط با سقوط هواپیمای اوکراینی همکاری‌های گسترده‌ای را دنبال کرده و هفته گذشته نیز وزارت خارجه ایران تائید کرد که جعبه سیاه مربوط به هواپیمای اوکراینی را برای تحقیقات بیشتر به فرانسه ارسال می‌کند.

پیشتر همچنین «محسن بهاروند»، معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه درباره ارسال جعبه‌های سیاه هواپیمای اوکراینی به فرانسه گفته بود: فرانسه یک نهاد مستقل سوانح هواپیمایی دارد و از سوی دیگر با تعلل اوکراین مواجه شدیم، به این خاطر تصمیم گرفتیم جعبه‌های سیاه را برای خوانش به فرانسه بفرستیم.

 

اخبار برگزیده
شناسه : 118814
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا