اوپک پلاس مذاکرات خود را تا سوم دسامبر به تعویق انداخت

 به گزارش جهان صنعت نیوز: اوپک و متحدانش به رهبری روسیه مذاکرات خود در مورد سیاست تولید در ۲۰۲۱ را تا روز سه‌شنبه به تعویق انداختند. به نظر می‌رسد اعضای اصلی ائتلاف اوپک پلاس هنوز هم در مورد میزان تولید نفت خود در بحبوحه تقاضای ضعیف ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا اختلاف نظر دارند.


قرار بود اجلاس ائتلاف اوپک پلاس که شامل سازمان کشورهای صادر کننده نفت، روسیه و سایر متحدان می‌شود، در روز سه شنبه ساعت ۱۳ به وقت گرینویچ برگزار شود.

این ائتلاف تصمیم داشت از اول ژانویه سال آینده میلادی دو میلیون بشکه در روز به تولید خود اضافه کند ولی کاهش تقاضا به خاطر همه‌گیری ویروس کرونا باعث شده اوپک پلاس به فکر تمدید کاهش تولید ۷.۷ میلیون بشکه‌ای خود در اولین ماه‌های ۲۰۲۱ باشد. این رقم ۸ درصد از تقاضای جهانی نفت را تشکیل می دهد. عربستان از این تصمیم حمایت کرده است.

گزارش شده پس از این که اعضای ائتلاف اوپک پلاس نتوانستند در جلسه غیر رسمی روز یکشنبه به توافق برسند، روسیه پیشنهاد داده ماهانه ۰.۵ میلیون بشکه در روز از اول ژانویه به تولید نفت این گروه اضافه شود. امارات هم اشاره کرده تنها در شرایطی با تمدید قرارداد کاهش تولید موافقت می‌کند که همه اعضا از کاهش تولید تبعیت کنند .

عبدالعزیز بن سلمان، وزیر نفت عربستان اعلام کرده از ریاست کمیته وزارتی نظارت بر قرارداد کاهش تولید کناره‌گیری می‌کند. دلیل این تصمیم هنوز مشخص نیست .

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین گفت اختلاف بین روسیه و عربستان به اندازه اوایل ۲۰۲۰ شدید نیست. اختلاف این دو کشور در آن زمان باعث فروپاشی مذاکرات و افزایش تولید شد.

اوپک پلاس باید تعادلی ایجاد کند که قیمت نفت را بالا برده و به بودجه کشورهای عضو کمک کند ولی نه آنقدر که به نفع تولید نفت آمریکا باشد. تولید نفت شیل آمریکا با افزایش قیمت نفت بالا رفته است .

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 156349
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا