اولین واکنش آمریکا به سخنان رییسی مبنی بر عدم دیدار با بایدن

به گزارش جهان صنعت نیوز: سخنگوی کاخ سفید در واکنش به این خبر که رییس‌جمهور جدید ایران تمایلی به دیدار با بایدن ندارد، گفت که آمریکا با ایران هیچ رابطه‌ دیپلماتیکی ندارد و قرار هم نیست که به زودی رابطه‌ای داشته باشد یا مثلا سران دو کشور با هم دیدار کنند.

 او ادامه داد: از نظر رییس‌جمهور آمریکا، تصمیم‌گیر در زمینه موضوعات هسته‌ای رهبر عالی ایران است. پیش از انتخابات، امروز و احتمالا آنچه که در آینده انجام می‌شود، این‌گونه بوده است. پس آمریکا روابط دیپلماتیک با ایران یا طرحی برای ملاقات با مقامات ایران ندارد. ساکی تاکید کرد: «بنابراین خیلی مشخص نیست که چیزی در این زمینه تغییر کرده باشد.»

سخنگوی کاخ سفید با اشاره به مذاکرات وین درباره احیای برجام هم گفت که تقویم زمانی خاصی برای مذاکرات وین جهت توافق بر سر پرونده هسته‌ای ایران وجود ندارد. همچنین زمان دور هفتم مذاکرات وین هنوز اعلام نشده و واشنگتن منتظر است ببیند چه پیش خواهد آمد. او در عین حال گفت که «آمریکا به تلاش‌های دیپلماتیک خود برای رسیدن به توافق با ایران ادامه خواهد داد.» علاوه بر جن ساکی، ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا هم روز دوشنبه در تماسی تلفنی با خبرنگاران درباره سخنان رییسی واکنش نشان داد و گفت: «هدف از سیاست ما در رابطه با ایران پیشبرد منافع آمریکا است و این مستقل از آن است که چه کسی به عنوان رییس‌جمهوری ایران انتخاب شود…»

اخبار برگزیدهسیاسی
شناسه : 198255
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا