اولین آمبولانس ریلی کشور افتتاح شد

به گزارش جهان صنعت نیوز:  سعید نمکی روز چهارشنبه در مراسم افتتاح هم‌زمان پروژه‌های اورژانس کشور که به صورت ویدیو کنفرانس و از وزارت بهداشت برگزار شد، افزود: اورژانس کشور یکی از خط مقدم‌ترین عرصه‌های ارائه خدمت به مردم است. وقتی کسی در هر شرایطی دچار بیماری و درد می‌شود، بعد از توسل به خدا و ائمه اطهار، اولین جایی که به خاطر دارد، شماره تماس ۱۱۵ است و این قدر و منزلت اورژانس کشور را بیان می‌کند که مردم به این مجموعه اعتماد دارند. اورژانس پس از سازمان شدن، تحولات عظیمی ایجاد کرد. قبل و بعد از کرونا، اورژانس کشور یکی از مطمئن‌ترین و محکم‌ترین تکیه گاه‌های ما در نظام سلامت بوده و هست.


وی ادامه داد: وقتی ۵۷ دانشجوی ایرانی را از ووهان چین می‌خواستیم به کشور منتقل کنیم، تنها کسی که رفت و این دانشجویان را به همراه پرسنل خود تحویل گرفت، دکتر کولیوند بود و حتی اولین کسی که بعد از اعلام اولین موارد بیماری در قم حاضر شد، دکتر کولیوند و همکاران او بودند. برای بیماری تک تک عزیزانم در این مدت غصه خوردم و یکی از بزرگترین غصه‌های من وقتی بود که فرمانده اورژانس بیمار شده بود.

وزیر بهداشت اظهار کرد: به همه شهدای سلامت و به‌خصوص ۴ شهید ارزشمند در اورژانس درود می‌فرستم و امیدوارم خداوند این ۴ عزیز را با سالار شهیدان محشور کند. خدمات اورژانس کشور گسترده است و اولین خط رسیدگی به مردم و دردمندان همین اورژانس محسوب می‌شود. خدماتی که به بیماران سکته حاد قلبی و مغزی ارائه می‌شود در سال گذشته توانست تعداد زیادی از این بیماران را نجات بدهد.

نمکی گفت: اورژانس هوایی کشور نیز خدمات بسیار ارزنده‌ای ارائه داد و درود می‌فرستم به ۵ شهیدی که در حادثه‌ای در چهار محال و بختیاری سال گذشته به شهادت رسیدند.

وی بیان کرد: یکی از زیباترین کارهایی که امروز مورد بهره برداری قرار می‌گیرد، اورژانس ریلی است. اورژانس هوایی داشتیم و سال گذشته اورژانس دریایی هم افتتاح شد و امروز اولین گام اورژانس ریلی کشور برداشته می‌شود.

نمکی افزود: افتخار داریم که برای اولین بار، بانوان در اورژانس زنان تربیت می‌شوند. یکی از غصه‌های من این بود که اگر خانمی در اتاق خواب یا حمام در شرایط خاص دچار مشکلی شود و نیازمند خدمات اورژانس باشد، شاید نیاز به کمک فوریت پزشکی بانوان باشد. خوشبختانه اولین دوره این دانشجویان گرفته شد و امیدواریم با توسعه بیشتر در آینده شاهد تعداد بیشتری از این نفرات باشیم.

وزیر بهداشت اظهار کرد: تعداد آمبولانس‌ها و اتوبوس آمبولانس‌ها رو به افزایش است. سال گذشته از این مجموعه در اربعین حسینی استفاده کردیم و ۳۰۵ زائر اربعین از این خدمات استفاده کردند. تعداد موتور آمبولانس‌ها نیز به خصوص در شهرهایی که ترافیک وجود دارد، دو برابر قبل خواهد شد.

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانپیشنهاد ویژه
شناسه : 127853
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا