اولویت وزارت راه شناخت متقاضیان واقعی مسکن است

به گزارش جهان صنعت نیوز:  محمد اسلامی امروز (دوشنبه) در مراسم کلنگ‌زنی ۱۴ هزار و ۵۶۴ هزار واحد مسکن ملی فرهنگیان که به صورت ویدئو کنفرانس در نهاد ریاست جمهوری برگزار شد، گفت: از معاون اول رییس جمهوری که حامی طرح های توسعه‌ای و زمینه سازی برای خانه دار شدن مردم هستند تشکر می‌کنم.

وی گفت: در تفاهم‌نامه ای که پاییز سال گذشته بین وزارت راه و شهرسازی و وزارت آموزش و پرورش به امضا رسید، مهمترین بخش، رویکرد ما به جریان تولید پایدار مسکن به ویژه برای معلمان است.

اسلامی با بیان اینکه هدف ما پروژه های موقت مسکن نیست گفت:در این دولت جریانی را پایه گذاری کردیم تا در دولت‌های بعدی نیز جریان تولید مسکن ادامه یابد؛  عملیاتی شدن تولید مسکن ملی، جریانی است که در تعاملی دو طرفه بین نهادهای مختلف به پیش خواهد رفت و امروز این تعامل بین وزارت راه و شهرسازی با وزارت آموزش و پرورش ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه با تعامل دو طرفه با وزارت آموزش و پرورش و آزادسازی اراضی مازاد وزارت آموزش و پرورش سهم به سزایی در ارتقای معیشت و منزلت معلمان ایجاد شد گفت: هدف اقدامات وزارت راه و شهرسازی در تعامل با وزارتخانه ها و سازمان ها، تحرک بخشیدن به بازار تولید مسکن است.  

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ممکن است سوال این باشد که چرا اجرای تفاهمنامه ها به طول انجامید،  گفت: اولویت برای وزارت راه و شهرسازی، شناسایی دقیق واجدان شرایط بوده است که در سطح کشور انجام شد.

وی توضیح داد: معتقد هستیم که چنانچه متقاضیان واجد شرایط و جامعه هدف دریافت مسکن در شهرهای گوناگون دقیق شناسایی نشوند،  سرمایه‌گذاری های انجام شده و در دست انجام برای این جامعه، در سمت و سوی مناسب خود به جریان نمی افتد به همین منظور، شناسایی دقیق جامعه هدف، اندکی زمان‌بر شد.  

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: انطباق جامعه هدف با پروژه های تعریف شده در احداث مسکن فرهنگیان مورد توجه و تاکید بوده است.

در  مراسم امروز، ساخت مسکن ملی فرهنگیان، در استان تهران و شهر جدید پرند ۵۰۰ واحد، در استان فارس برای شهرهای قیر، پاسارگاد و شهر جدید صدرا در مجموع یک هزار و ۱۲۰ واحد و در استان خوزستان برای شهرهای دزفول، خرمشهر، شوشتر، بهبهان، رامشیر، شهر جدید شیرین شهر و شهر جدید رامین یک هزار و ۸۴۰ واحد، در استان آذربایجان شرقی برای شهر جدید سهند ۱۰۰۰ واحد، در استان اصفهان برای شهر جدید فولادشهر ۳۰۰۰ واحد و در استان کهگیلویه و بویراحمد برای شهرهای یاسوج، دهدشت، گچساران و باشت از محل اراضی آموزش و پرورش در مجموع ۷۲۱ واحد آغاز شد.

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 104528
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا