اوراق سلف موازی استاندارد برق منتشر می‌شود

به گزارش جهان صنعت نیوز: مصطفی رجبی مشهدی گفت: این اوراق قرار است فردا یکشنبه ۲۴ اسفندماه جاری، توسط شرکت برق منطقه‌ای گیلان به نیابت از همه شرکت‌های برق منطقه‌ای منتشر شود.

به گفته وی، این اوراق بر اساس مجوز شورای اقتصاد و با استناد به موضوع بند ط تبصره ۵ قانون بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور به مبلغ ۱۵ هزار میلیارد ریال منتشر می‌شود. بر اساس مجوز شورای اقتصاد، منابع حاصل از فروش این اوراق صرف اجرای طرح‌های انتقال نیروی برق در سراسر کشور می‌شود.

رجبی مشهدی با اشاره به دو ساله بودن سررسید این اوراق، اظهار داشت: دارنده اوراق هنگام سررسید می‌تواند، در صورت دارا بودن شرایط تحویل، معادل برق پیش خرید شده را جهت صادرات به کشور ترکیه تحویل بگیرد یا نسبت به تسویه نقدی آن اقدام کند.

بر پایه این گزارش، اوراق سلف موازی استاندارد، ابزار تأمین مالی کوتاه مدتی است که بر مبنای قرارداد سلف (آینده) منتشر می‌شود و بر اساس آن عرضه کننده مقدار معینی از دارایی پایه را مطابق مشخصات قرارداد سلف استاندارد در ازای بهای نقد به فروش می‌رساند تا در دوره تحویل به خریدار تسلیم کند. دارنده اوراق می‌تواند معادل دارایی پایه خریداری شده را طی قرارداد سلف موازی استاندارد به فروش رساند، یا در سررسید با شرایط از پیش تعیین شده تسویه نقدی کند و یا در دوره تحویل اقدام به دریافت فیزیکی دارایی کند.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 177362
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا