انقلاب جدید در تحویل غذا با شیوع کرونا

به گزارش جهان صنعت نیوز: شیوع ویروس کرونا که از چین آغاز شد، باعث شد شرکتهای بزرگی مانند مک دونالد، استارباکس و سایرین ماه میلادی گذشته استفاده از روش تحویل غذا بدون تماس را گسترش دهند، زیرا مصرف کنندگان زیادی در خانه خود را قرنطینه کرده‌اند.

اکنون این مفهوم به همراه ویروس کرونا به نقاط دیگر جهان گسترش پیدا کرده است.

شرکت “پست میتس” در سانفرانسیسکو گزینه تحویل غذا بدون تماس را در همه ۴۲۰۰ شهر آمریکا که فعالیت دارد، به اپلیکیشن خود اضافه کرد. این شرکت اعلام کرد به دنبال راهی برای راحتی مصرف کنندگان و پیکهای تحویل غذا و امکان پذیر کردن تحویل و دریافت مطمئن غذا است.

بیماری کووید ۱۹ بیش از ۱۱۱ هزار نفر را آلوده کرده و بیش از چهار هزار قربانی در سطح جهان به خصوص در چین گرفته است. در آمریکا تاکنون بیش از ۷۰۰ نفر مبتلا شده و ۲۷ نفر جان خود را از دست داده اند. هفته گذشته موارد جدید از چند ایالت به سرعت به اکثر ایالتها گسترش پیدا کردند.

با ماندن افراد بیشتر در خانه برای جلوگیری از ابتلا به کرونا، مشتریان رستورانها ممکن است کاهش پیدا کنند. نظرسنجی شرکت مشاوره تکنومیک از هزار مصرف کننده نشان داده که بیش از ۳۰ درصد مصرف کنندگان آمریکایی قصد دارند در خانه بمانند یا کمتر به رستوران بروند و تنها ۱۳ درصد اعلام کرده اند که غذا از بیرون سفارش خواهند داد. کاهش استفاده از غذاهای آماده ممکن است فرصت خوبی برای رونق کسب و کار فروش مواد خوراکی باشد. نیمی از مصرف کنندگان گفته اند که به جای استفاده از غذاهای آماده، مواد غذایی و آشامیدنی را در خانه انبار خواهند کرد.

در اروپا فروشگاه زنجیره ای REWE آلمان اعلام کرد که به دلیل محدود بودن بخش تحویل و پر بودن بار رانندگان تحویل سفارشها، افزایش تقاضا باعث شده است زمان تحویل آنلاین طولانی‌تر شود.

فروشگاه آنلاین انگلیسی اوکادو هم به مشتریانش توصیه کرد سفارشهایشان را از قبل آماده کنند زیرا تقاضای بالایی وجود دارد.

میشل مولر، مدیرعامل شرکت خواربار آنلاین هلندی “پیک نیک بی وی” هم به شبکه RTL گفت: سفارشهای بیشتر و بزرگتری دریافت کرده که ۲۰ درصد بالاتر از ظرفیت این شرکت بوده است.

بر اساس گزارش رویترز، شرکتهای تحویل آمریکایی هنوز درباره افزایش تقاضا آماری نداده‌اند اما یکی از کارمندان شرکت دوردش در واشنگتن دی سی از افزایش حجم کار خود خبر داد و گفت: دستمزد روزانه وی که معمولا در اوقات پرتقاضا افزایش پیدا می کند، با شیوع ویروس کرونا بیشتر شده است.

 

اخبار برگزیده
شناسه : 94275
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا