انجام بیش از ۳ میلیون بازرسی از اصناف تا پایان آذرماه

به گزارش جهان صنعت نیوز:  بر اساس آمار منتشر شده وزارت صنعت، معدن و تجارت، تا پایان آذرماه امسال بیش از سه میلیون و ۱۹۰ هزار فقره بازرسی از صنف‌های مختلف انجام شده که این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل (سه میلیون و ۳۰ هزار فقره)، رشد ۵.۲ درصدی را نشان می‌دهد.

در حالی که از این تعداد در ۹ ماهه سال گذشته ۲۰۲ هزار فقره پرونده تشکیل شده بود، امسال این رقم به ۲۰۱ هزار  پرونده کاهش یافت و افت پنج دهم درصدی نشان می‌دهد.

در ۹ ماهه سال ۹۸، حدود ۲۵۹ هزار فقره تخلف کشف شده که در مدت مشابه سال جاری این رقم به ۲۴۷ هزار فقره کاهش داشته است و نشان از کاهش ۴.۷ درصدی دارد.

تا پایان آذرماه امسال، از تعداد کل بازرسی‌های انجام شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت، در ۱۱۶ هزار فقره به شکایت‌های مردمی رسیدگی شده که این تعداد در سال گذشته ۱۲۷ هزار فقره بوده است و کاهش ۸.۹ درصدی را نشان می‌دهد.

در هفته‌های پیشین، پنج کالا از جمله روغن‌خوراکی، نهاده‌های دامی، مرغ زنده و گرم، سیمان و تایر سبک و سنگین به عنوان کالاهای دارای اولویت بازرسی وزارت صنعت، معدن و تجارت برای جلوگیری از احتکار، بررسی موجودی و قیمت، تعیین شد.

در نیمه نخست امسال نیز به دلیل شیوع ویروس کرونا، ماسک و لوازم بهداشتی مربوط به این بیماری در صدر بازرسی‌ها قرار داشتند و طی هفته‌های متوالی نظارت شدیدی بر آن اعمال می‌شد.

ویروس کرونا از اسفندماه سال ۹۸ در ایران شیوع یافت و همسو با تعطیلی، محدودیت‌هایی را به دنبال داشت. اصناف در این مدت در چهار گروه شغلی تقسیم شدند و اصنافی که نیازهای روزمره شهروندان را تامین می‌کنند در گروه نخست جای گرفته‌اند که اجازه فعالیت در مناطق قرمز را دارند. هچنین تغییراتی در دسته‌بندی‌های اصناف انجام شده است.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانصنعت و معدن
شناسه : 165169
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا