انتقاد فعالان اقتصادی از گران اداره شدن کشور

به گزارش جهان صنعت نیوز به نقل از ایرنا: «محمد امیرزاده» روز شنبه در نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران گفت: اکنون هر دستگاه و هر ارگانی برای خود حکم یک دولت را دارد و با توجه به این تبعیض‌ها و نابرابری‌ها نمی‌توان چندان به بروز تحولات مثبت در کشور امیدوار بود.

وی با بیان اینکه وقتی تبعیض در کشور حاکم باشد، خلاقیت فرصت بروز پیدا نخواهد کرد، ادامه داد: در این وضعیت باید قبل از هرگونه تغییر و تحولی به فکر حفظ داشته‌های خود باشیم.

امیرزاده از هزینه‌های گزافی که صرف اداره کشور می‌شود انتقاد کرد و گفت: به دلیل وجود همین نابرابری‌ها و تبعیض‌ها، هزینه‌های ملی در حال افزایش است. در این سال‌ها نگرش ما به مدیریت و اقتصاد بر اساس شاخص‌های واقعی نبوده و برای همین خلاقیت‌ها رشد نکرده‌اند. اگر رقابت واقعی شکل نگیرد مانند همه سال‌های گذشته بودجه کشور صرف امور غیر توسعه‌ای می‌شود.

در ادامه این این نشست «حسین وثوق» یکی دیگر از اعضای هیات نمایندگان اتاق ایران از بخش خصوصی خواست تا در برابر هزینه‌های گزافی که دولت برای اداره کشور صرف می‌کند، موضع‌گیری کرده و خواستار کاهش این هزینه‌ها شود.

وی تصریح کرد: در لایحه بودجه، منابعی به برخی مؤسسات فرهنگی خاص اختصاص پیدا می‌کند که از شفافیت لازم برخوردار نیستند که نام برخی از آنها هم توسط دولت منتشر شده است.

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانپیشنهاد ویژه
شناسه : 83799
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا