انتقاد به عملکرد ضعیف نمایندگان در اعتراضات معیشتی

 جهان صنعت نیوز:  پروانه سلحشوری نماینده مردم تهران به دلیل آنچه  نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی و تبلیغ علیه نظام گفته می شود به دادسرای فرهنگ و رسانه احضار و پس از چند ساعت با قرار کفالت آزاد شد.در واقع این نماینده در نطق پیش از دستور خودبه وقایع دی ماه و آبان ۹۸ اشاره کرده و معتقد است اعتراضات از سوی جوانانی بوده که به دنبال اشتغال و یک زندگی مطلوب انسانی و اجتماعی هستند و این اعتراضات نتیجه عدم  انجام وظایف نمایندگان مردم در مجلس بوده است.

در  این رابطه برخی از نمایندگان احظار وی را مغایربا تبصره ۱ ماده ۹ قانون نظارت بر رفتار نمایندگان و اصول ۸۴ و ۸۶ قانون اساسی (آزادی اظهارنظر نماینده در تمام امور کشور) دانسته و معتقدند نمایندگان در حوزه اظهارات خود مصونیت  قضایی دارند و طبق اصل ۸۶ قانون اساسی نمایندگان مجلس درمقام ایفای وظایف نمایندگی در اظهار نظر و رای خود کاملاً آزادند و نمی‌توان آنان را تعقیب یا توقیف کرد. هرچند دستگاه قضا سابقه احضار نمایندگان دیگری مانند محمود صادقی را در کارنامه خود دارد.

یک عضو هیات رئیسه مجلس در این خصوص گفت: خانم سلحشوری احضاریه‌های متعددی داشته که برخی برای مجلس ارسال شده بود و در دستور کار هیات نظارت بر رفتار نمایندگان قرار داشت و برخی از احضاریه‌ها نیز مستقیما به خود ایشان ابلاغ شده بود.

 این نماینده که برای انتخابات آینده مورد تایید شورای نگهبان قرار نگرفته در ادامه با تکذیب خبر بازداشت سلحشوری افزود:شایعه بازداشت ایشان کذب است و صحت ندارد وی بعد از تفهیم اتهام با قرار کفالت آزاد شد.

محمدعلی وکیلی عضو هیات‌رئیسه مجلس اظهارکرد: سلحشوری به اتهام نشر اکاذیب یا تشویش اذهان عمومی و تبلیغ علیه نظام به دادسرای فرهنگ و رسانه احضار شدند.

گفتنی است پروانه سلحشوری بعد از انصراف خود از ثبت نام در انتخابات مجلس یازدهم با انتقاداتی که به شیوه کار نمایندگان و حقوق تضییع شده مردم داشت بیانیه‌ای صادر و در صحن علنی مجلس شورای اسلامی قرائت کرد ،لازم به ذکر است که این نطق پیش از دستور در راستای وظایف نمایندگی و دفاع از حقوق مردم بوده است.

اظهارنظرها و موضع‌گیری‌ها این نماینده مردم تهران او را در چشم کاربران فضای مجازی عزیز کرد و به او لقب «شیر زن  شجاع ایرانی » دادند.   

اخبار برگزیدهپیشنهاد ویژهسیاسی
شناسه : 86938
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا