انتقاد از تصرف میدان نفتی سوریه توسط ترامپ

جهان صنعت نیوز:  کاندیدای ریاست جمهوری ایالات متحده از سیاست های رهبر آمریکا در تصرف میدان های نفتی سوریه انتقاد کرد.

کاندیدای ریاست جمهوری ایالات متحده از حزب دموکرات و عضو کنگره این کشور، تولسی گبارد، از سیاست های رئیس جمهور آمریکا، دونالد ترامپ برای تصرف میدان های نفتی سوریه انتقاد کرد و گفت: ” این میدان ها متعلق به مردم سوریه هستند و برای ادامه حیات آنها ضروری می باشند.”

وی در گفتگو با شبکه فاکس نیوز گفت: “بیایید از مهمترین مسائل شروع کنیم: چرا سربازان ما در سوریه باقی می مانند … وظیفه سربازان ما تضمین امنیت ملی و محافظت از آمریکایی ها است.”

گبارد خاطرنشان کرد: ” متأسفانه، ترامپ برنامه را تغییر داد، با وجود اینکه او قصد داشت ارتش را به خانه بازگرداند، اما در واقع آنها را به مکانی انتقال داد نه برای مبارزه با القاعده و یا داعش، بلکه برای اینکه از تاسیسات نفتی محافظت کنند. نفتی که متعلق به ایالات متحده نیستند.”

وی تاکید کرد: ” این یک منبع انرژی متعلق به مردم سوریه است. و این ارتش ما را رسوا می کند.”

پیش از این دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا از حضور نیروهای نظامی این کشور درروستاهای نزدیک به میادین نفتی سوریه خبر داده بود.

همچنین در این زمینه مارک اسپر، رئیس پنتاگون، گفته بود که سربازان آمریکایی به دفاع از میادین نفتی در سوریه ادامه خواهند داد و به هرگونه تلاش طرفهای دیگر برای کنترل آنها پاسخ خواهند داد.

از طرف دیگر ، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که موسسات دولتی آمریکا، ماهانه بیش از ۳۰ میلیون دلار از تولید نفت در سوریه درآمد دارند.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، به نوبه خود تأکید کرد که حفظ ادامه نظامی آمریکا در سوریه برای “محافظت از میادین نفتی” خلاف قوانین بین المللی است.

اخبار برگزیدهپیشنهاد ویژه
شناسه : 58280
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا