انتقاد از تحویل آب به جای گازوئیل به نیروگاه‌ها

جهان صنعت نیوز|  عضو کمیسیون انرژی مجلس درخصوص انتقاد وزیر نفت مبنی بر تحویل رایگان گازوئیل به نیروگاه‌ها، گفت: روزانه اگر یک کامیون حاملِ گازوئیل وارد نیروگاه‌ها شده اما به جای  گازوئیل آب به مخزن تحویل داده ‌شود هیچ کس با خبر نمی‌شود.

نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بودجه در دولت تفکیک شده نیست به نوعی مدام از این جیب به آن جیب می‌شود و دقیقا به همین دلیل مسائلی مانند راندمان کیفیت در کار، کاهش هزینه‌ها و… معنی ندارد، بنابراین وزارت نیرو می‌گوید؛ گازوئیل را مجانی دریافت می‌کنیم اما در مقابل نیز برق و آب را رایگان به وزارت نفت می‌دهیم، لذا این تناقض‌ها مانع از شفافیت موضوعات و پیگیری توام با حساب و کتاب می‌شود لذا مزیت اقتصادی و کارایی در تمامی کارها پایین است.

وی با نگاه فنی به مسئله تحویل آب به مخزن نیروگاه‌ها به جای گازوئیل، توضیح داد: اگر آب با گازوئیل یا هر سوخت دیگری قاطی شود عملیات احتراق به خوبی انجام نخواهد شد، در نتیجه راندمان بالا نمی‌رود و تجهیزات فرسوده می‌شوند.

خادمی با اشاره به دزدی گازوئیل در زمان تحویل به نیروگاه‌ها، تاکید کرد: مجلس و دولت باید نظارت خود را بیشتر کنند چراکه تخلفات مالی و اقتصادی افزایش یافته و این افزایش نظارت بیشتر و کاربردی‌تری را می‌طلبد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس از حوزه فرآورده‌های نفتی و فروش آن به‌عنوان نخستین زمینه بروز فساد یاد کرد و گفت: امکان فساد هزاران میلیارد تومان در این بخش اعم از قاچاق و دریافت فرآورده وجود دارد.

اقتصاد کلانپیشنهاد ویژه
شناسه : 35473
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا